Welke procedure moet je doorlopen voordat je posters mag ophangen in de stad?

ik moet voor school een examen maken over burgerinitiatief en posters enzo en ik kan maar niet vinden wat ik moet doen om posters te mogen plakken in een stad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Gewoon even informeren bij de betreffende gemeente. Het beleid kan van gemeente tot gemeente verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan inderdaad per gemeente verschillen. Sommige gemeentes hebben speciale plakplaatsen/ zuilen gecreeerd waar je vrij mag plakken. Je hebt dan geen speciale toestemming/ ontheffing nodig. Ongeschreven regel is dan wel dat je niet over recent geplakte plaksels heen plakt.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het wel of niet mogen ophangen van posters is meestal gemeentelijk geregeld in een 'Algemene Plaatselijke Verordening' (APV) m.b.t. een plakverbod.

Een belletje naar het gemeentehuis en je weet meer!