Wat zijn kortizichtige mensen

Het betekent beperkt en bekrompen maar wat kan ik mij erbij voorstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Kortzichtige mensen hebben vaak een idee/mening/oordeel ergens over, zonder dat ze veel van datgene afweten.

Dat kan bijvoorbeeld een mening over een ander persoon zijn.
Ze vinden dan iets van diegene, zonder diegene goed te kennen en iets van zijn achtergrond te weten.

Maar het ook over bijvoorbeeld een situatie gaan.
Bijvoorbeeld: Twee mensen hebben ruzie. Een derde persoon ziet dat en heeft er gelijk een mening over. Dat zou kortzichtig zijn.
Als die derde persoon zou uitzoeken hoe die ruzie is ontstaan etc..., is dat veel minder kortzichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Duimpje omlaag?! Mensen die zoiets doen, zijn gewoon jaloers op een mooi antwoord!", zou de reactie van een kortzichtig persoon kunnen zijn. ;-) Maar ik ben nieuwschierig naar de reden achter dit duimpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NieuwsGierig dus...

Andere antwoorden (5)

Mensen die erg strak op normen en waarden leven bij het krampachtige af.Zwart-wit denken.Geen compromissen kunnen sluiten.Ze hebben vaak vooroordelen waar ze niet van afwijken.Ze hebben hun eigen waarheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die geloven in EEN duidelijke waarheid en niet bereid zijn om na te denken over mogelijke andere waarheden. Want die kunnen in hun ogen niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die ondoordacht zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry, ik was wat kortzichtig, u vroeg ook nog wat u zich er bij voor kon stellen.

Nou zoiets dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt mensen die ondoordachte acties doen. Als de mensen ondoordacht zouden zijn, dan is dat aan hun ouders te wijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
InekevL; Nee, ondoordacht is persoons gebonden.
Het wordt gezegd over mensen die voortdurend beslissingen nemen op grond van kortetermijn overwegingen. En nooit nadenken over de gevolgen op de lange termijn.