Hoe is het mogelijk om van Drenthe, Limburg en Zeeland één provincie te maken als ze in drie verschillende hoeken van Nederland liggen?

Aldus http://www.speld.nl/2011/10/11/weinig-animo-superprovincie-drenthe-limburg-en-zeeland/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is een nep bericht, de hele site is nep. Zie de disclaimer:

De artikelen die geplaatst worden op deze website zijn persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld. Opgevoerde personages of rechtspersonen kunnen gefingeerd zijn. De redactie behoudt zich het recht voor stijlmiddelen te gebruiken die, ondanks dat de intentie daartoe bij de redactie ontbreekt, ertoe kunnen leiden dat lezers van Speld.nl zich geschokt, beledigd of gekwetst voelen. Speld.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade ontstaan door via Speld.nl openbaar gemaakte publicaties.

http://www.speld.nl/disclaimer/

Het is een site vergelijkbaar als the Onion in Amerika.

Toegevoegd na 19 seconden:
Het is dus niet mogelijk ;)
12 jaar geleden
Hier nog 3 spectaculaire berichten, en je weet wel ongeveer hoe het zit met die site..... veel plezier ;-)

Acht Afrikaanse landen organiseren op 1 januari 2012 een benefietconcert om het voortbestaan van de Euro te steunen. Burundi, Congo, Liberia, Malawi, Ethiopië, Sierra Leone, Niger en Tsjaad slaan de handen ineen en sturen diverse artiesten naar de Burundese hoofdstad Bujumbura voor het acht uur durende muziekevenement ‘Live Paid’.

Het Concertgebouw heeft een aantal seizoenskaarthouders een zaalverbod opgelegd. Aanleiding is een toenemend aantal verstorende incidenten tijdens concerten.
“Het gedrag van sommige bezoekers ging alle perken te buiten”, aldus directeur Simon Reinink. “De dirigent voelde zich vaak niet meer veilig. Wij zagen ons gedwongen maatregelen te nemen.” De zaalverboden spelen al enkele jaren, maar het Concertgebouw en de Nederlandse Vereniging van Toonkunstenaars (NVT) hebben er tot nu toe geen ruchtbaarheid aan willen geven.

De NS wil op het traject Leiden-Schiphol uitsluitend nog korte reizigers vervoeren. Het experiment moet de vervoerscapaciteit vergroten, zonder dat het bestaande materieel uitgebreid hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan ‘Spoorbreed’, dat vandaag wordt gepresenteerd. “Het gaat om het vergroten van de totale capaciteit. Dat betekent: langere perrons, kleinere klanten en kortere trajecten,” aldus Titia Cnossen, woordvoerder van de NS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het bericht van de Speld onzin. Er zijn geen plannen om van Drenthe, Limburg en Zeeland één provincie te maken.

Maar.... mochten er wel plannen zijn om van deze drie provincies één grote provincie te maken, dan is dat best mogelijk. Een provincie hoeft niet uit één aangesloten stuk land te bestaan. Het gaat dan voornamelijk om het reorganiseren van het bestuur, de provinciale staten, de onderlinge regelgeving, etc. Op papier worden deze zaken dan gereorganiseerd. Er wordt een naam verzonnen voor deze "nieuwe" provincie. Of al deze provincies krijgen de naam van een van de provincies. Zo zouden alle Drenthenaren, Limburgers en Zeeuwen officieel Zeeuwen kunnen gaan heten.
Je begrijpt dat dit niet zonder slag of stoot zou kunnen gebeuren. Inwoners en bestuurders van die afzonderlijke provincies zouden behoorlijk goed hun best gaan doen om hun eigen identiteit te beschermen en te behouden.

Kortom: In theorie kan het best. Het gegeven dat de gebieden niet aan elkaar zitten, mag geen probleem zijn. In de praktijk zal het lastig zijn, maar wel haalbaar.