Waarom kiest een vrouw meestal voor een langere man?

n.a.v. de vraag over waarom mannen meestal ouder zijn dan vrouwen.
In de meeste relaties is de man langer dan de vrouw. Waarom is dat zo? Heeft dat bijv. met dominantie te maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien stel ik de vraag verkeerd:

Waarom zijn in de meeste relaties de mannen langer dan de vrouwen?

Dat is misschien beter gezegd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gekozen voor een iets kortere man,omdat ik hem juist zo leuk vond.
AWM
14 jaar geleden
Goed gedaan Azil!

Het beste antwoord

Eigenlijk in grote lijnen om dezelfde reden : logisch statistisch gevolg. Omdat vrouwen wat eerder rijp / volwassen zijn, kiezen jonge vrouwen voor heel iets oudere mannen, en omdat mannen gemiddeld beduidend langer zijn dan vrouwen, eindigen de meeste vrouwen met een lange man.

Afwijkingen van dat gemiddelde vallen wellicht een beetje op, omdat mensen ergens het idee hebben opgevat 'dat het zo hoort', maar er is in de praktijk natuurlijk niks mis mee.

Je hoort ook nog wel eens de evolutionaire verklaring dat vrouwen een man zoeken die sterk is en ze kan beschermen ; zowel qua leeftijd als qua lengte zou daar ook een kern van waarheid in kunnen zitten. Een man die wegschuilt en steun zoekt bij zijn wijzere, oudere, grotere vrouw levert toch wel een beetje grappig plaatje op.

Met dominantie heeft het niet perse zoveel te maken ; er zijn meer dan genoeg vrouwen die de broek aan hebben of, iets vriendelijker , de drijvende kracht zijn achter een relatie. Maar ongetwijfeld voelen ook veel vrouwen zich wel veilig bij een man die op álle vlakken hun 'meerdere' is. Sterker, groter, langer, ouder....al zijn de verschillen vooral in leeftijd vak marginaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord, vooral vanwege de opvatting: `dat het zo hoort`. Ik denk zelf ook dat dat enorm meespeelt. Een paar andersom valt veel meer op, en krijgt daarover ook opmerkingen. Dat willen mensen niet. De meeste mensen willen volgens mij ook gewoon net als de massa zijn.

Andere antwoorden (12)

Ha, die Gootje08;

Inderdaad; mijn vrouw (1m63) domineert mij (1m96) zodanig, daar lusten de honden geen brood van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met gezondheid. Anders zou een kleine driftkikker juist de voorkeur hebben. Maar lang zijn duidt statistisch op gezond zijn (geen groeistoornissen) en dat is weer gunstig voor de toekomstige kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt op dat je je vraag stelt uit het standpunt van de vrouw. Je zou ook kunnen vragen waarom een man niet kiest voor een vrouw van zijn eigen lengte.
Er is hier ook sprake van een selectieve blik: de stellen van gelijke lengte vallen niet op, en die zijn in de meerderheid.
Maar, sommige vrouwen vallen bij mannen op 'sterkte en kracht' en daar voorziet een lange man in.
14 jaar geleden
Een soort van geborgenheid misschien, de meeste vrouwen zoeken toch bescherming en voelen zich beter als de man groter is dan de vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het iets te maken hebben met een oerinstinct.

Een grotere man betekend, sterker, veiligheid. Ook om thuis te laten zien dat het veilig is om onder de bescherming van het ouderlijk huis uit te komen.
Dat je ouders je makkelijker kunnen loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn reëel, ze zijn gemiddeld kleiner dan nemen ze genoegen met een gemiddeld langere man... Ze zijn toch de baas, dus who cares...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het dierenrijk zijn vrouwtjes vreemdgenoeg vaak groter dan de mannetjes (bidsprinkhaan, zwarte weduwe, beide hebben heel toevallig Lorena Bobbit gewoontes na de seks). Ik ben 1.78 en had een date met een vrouw van 1.92 en dat was best wel intimiderend als man als een vrouw op je neerkijkt. Ik denk dat vrouwen ook een soort geborgenheid zoeken bij een man en als die fysiek groter is dan zij zijn kan dat een natuurlijk gevoel van geborgenheid oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mannen vinden het ook niet leuk als een vrouw langer is, zij voelen zich dan klein en kiezen daarom ook voor een vriendin die minder lang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij omdat de eerste man in de vrouw's leven (hun vader of opa) natuurlijk ook de grote man was,als kleine meid kijk je op tegen die lengte,veiligheid ,bescherming...dan zit diep in een vrouw geworteld.

Toegevoegd na 46 seconden:
dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is aantrekelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rekenen. Op dit moment zijn mannen gemiddeld langer dan vrouwen. Dus er is eigenlijk geen keuze ;-)

In het verleden moesten de vrouwen door een wet van Darwin kiezen voor genetisch de beste keuze. Mannen moeten hun gezin beschermen en zijn fysiek iets makkelijker in staat om de ander op de kop te slaan.

Waarom lange vrouwen niet door mannen verkozen zijnn? Zij waren de plukkers. Het is lastig om te plukken als je heel lang bent, toch? Waarom ze niet veel korter zijn, dan zijn ze niet meer te vinden.

Maar het echte waarom is natuurlijk dat lange mannen gewoon veel leuker zijn. Ze zijn grappiger, kunnen meer over hun uitzicht vertellen omdat ze gewoon meer uitzicht hebben en ze zijn ook mooier door die langere benen.

En ja ik ben een lange man....

Sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een vent met een langere vrouw er echt niet uitziet. Overigens is het gemiddelde verschil zo'n 10 procent.