Als Sociaal Maatschappelijk Dienstverlender help je, begeleid je en vang je mensen op met vragen en problemen. Je informeert, adviseert, geeft voorlichting, biedt ondersteuning en bemiddelt. Je kunt werken in bijvoorbeeld sociale dienstverlening, maatschappelijke opvang en dienstverlening, jeugdhulpverlening, ouderenzorg, sociaal-cultureel werk, woonorganisaties, gezondheidszorg, maatschappelijke opvang en dienstverlening. Je bent daar inzetbaar in functies als medewerker sociale dienstverlening en maatschappelijk consulent, budgetconsulent, ouderenadviseur, opvangmedewerker, bewonersconsulent, trajectbegeleider, klachtenbehandelaar. Met jouw brede opleiding kun je dus terecht bij bijvoorbeeld vluchtelingenwerk, ouderenwerk, crisisopvang, sociale pensions, justitiële inrichtingen, de gemeente, sociaal buurtbeheer, informatievoorzieningen in de wijk, reïntegratiebureaus, schuldhulpverleningsinstellingen, woningbouw-corporaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een sociaal dienstverlener helpt mensen die problemen hebben met sociale voorzieningen, huisvesting, werk, uitkering, discriminatie, mishandeling, reclassering enzovoort.
Hierin kun je hen ondersteunen, begeleiden en op weg helpen naar hetgeen ze nog niet zelf kunnen of niet weten hoe dat in zijn werk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen voor mensen die in een moeilijke positie zitten. Oud, ziek, zwak, gehandicapt of verslaafd.