als iemand 2x levenalang straf krijgt gaan ze dan echt dood in de gevangenis?

Hallo ik zit op veronica gevaarlijke gevangenissen te kijken iemand heeft 2x levenslang gekregen sterft die persoon dan echt in de cel? Door ouderdom of ziektes? Of is levenslang een aantal jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

In Amerika blijf je echt zitten dus hij heeft nog Ff te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland kun je geen levendlang krijgen. (al weet ik niet of dit ook ergens is vastgesteld, maar de hoogste celstraffen voor moord zijn meestal iets van 15 jaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dogfather: lees mijn antwoord en link eens..
In Nederland is 1x levenslang genoeg:

"Nederland is het enige land in Europa waar bij een levenslange gevangenisstraf geen mogelijkheid tot voorwaardelijke invrijheidsstelling bestaat, oftewel waar het echt levenslang betekent.[2] In Nederland kan gratie alleen verleend worden via Koninklijk Besluit, en dit is sinds 1970 maar drie keer gebeurd."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rare is dat veel landen zelfs jaloers zijn op het Nederlandse strafsysteem en tegelijk niet begrijpen waarom het rechtsysteem en te weinig/geen gebruik van maakt.
Dat ligt er heel erg aan in welk land je de straf krijgt. In Nederland is levenslang een aantal jaar, maar in sommige staten in de VS is levenslang echt levenslang en sterf je dus in de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want je leeft maar 1 keer.......levenslang is tot je sterft, als je dan nog eens levenslang krijgt heb je zo en zo geen leven meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Levenslang is levenslang, je sterft dan ook in de gevangenis in Nederland mits de regering op humanitaire gronden positief besluit op je verzoek tot invrijheidstelling (gratie).

De laatste die gratie heeft gekregen is Hans van Zon, zijn straf werd omgezet naar 28.5 jaar gevangenisstraf en kwam vrij in 1985 vrij.