Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mbo'er naar havo? Kan dat en hoe?

Op de middelbare school deed ik vmbo tl (mavo), nu doe ik ict (mbo), dat bevalt me niet, dus wil ik een andere opleiding doe. Nu zijn deze er alleen in hbo, is er een mogelijkheid, om zonder 2 jaar havo, toch die hbo opleiding te gaan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
993
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 18

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neen, je moet wachten tot je 21 bent om een toelatingsexamen te doen. Intussen kun je dan wel die MBO opleiding afmaken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt, want voor de Vavo moet je dus alles een 7 hebben op je diploma

Andere antwoorden (3)

Je kunt alleen nadat je je mbo af hebt gemaakt hbo doen zonder een havo of mbo diploma kan dat niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ja, met je diploma vmbo tl ben je toelaatbaar tot de havo, dat zou je kunnen doen op de vavo (afhankelijk van je leeftijd).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of 21 jaar en ouder. Dan dien je wel een toelatings- examen te doen om te kijken of je het HBO niveau aan kan.

Maar goed ik denk dat je nog niet 21 bent. Dus instromen in de HAVO is ook een optie. Welk jaar dat is zou ik niet weten. Vraag het eens..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding