Wat is de US?

Is dat het zelfde als Amerika? En is Amerika dan ook een land of een continent zoals Europa? En wat is dan de UK?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

US is de afkorting voor USA. (united states of America)
Amerika dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

United States of in het Nederlands Verenigde Staten en is een land met een president als staatshoofd. UK (United Kingdom=Verenigd Koninkrijk) is net als België een koninkrijk, maar met een koningin (Elizabeth II) in plaats van een koning en bestaat uit de onderdelen Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U.S is kort voor USA: United States of America. Zoals wij ook de Verenigde Staten zeggen en dat van Amerika meestal achterwege laten en meestal zeggen we Amerika waar we hetzelfde mee bedoelen.
Als we het continent bedoelen zeggen we Noord Amerika, want er is ook nog het continent Zuid Amerika. Als we beide bedoelen zeggen we de Amerika's.