Hoe voorkom je ongemakkelijke situaties bij het afscheid nemen?

Jongen-jongen of jongen-meisje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klopt het dat jij een jongen bent en dat je het vooral lastig vindt om van een goede vriendin afscheid te nemen? Je hebt dus niks met haar, julie zijn gewoon vrienden. Als je het echt goed met elkaar kunt vinden kan een (of twee of drie)afscheidskus op de wang, of even een omhelzing ook best bij afscheid. Of een high five, of gewoon groeten en/of zwaaien. Misschien vindt jouw goede vriendin het ook wel een beetje lastig. Je zou het er best eens over kunnen hebben, zo van "ik weet soms niet hoe ik afscheid van je moet nemen, gek hè?" Dan maak je het luchtig maar wel bespreekbaar. En dan heb je ook direct de oplossing.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ook is me niet duidelijk of je het over volwassenen of kinderen hebt. In ieder geval is er een ding dat altijd de spanning wat verminderd: humor. Probeer bij een afscheid toch een geintje te maken of een grapje uit te halen. Daardoor wordt een afscheid toch wat luchtiger en dat geeft ook letterlijk meer lucht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100