Ik voel mij onprettig door buurvrouw, wat nu?

Lang had ik goed contact met deze vrouw, ik werd altijd gewaarschuwd over het feit, dat ik niet met een goed persoon te maken had. Deze mensen hadden ook gelijk, het was een enorme opgave om van haar af te komen.
Nu heb ik al 3 jaar lang het contact verbroken, maar wordt zij enorm intimiderend.
Ze bonkt op mijn ramen, scheld mij uit, blijft lang buiten hangen en ik voel mij totaal niet veilig.
Deze vrouw heeft mensen mishandeld, weggepest en staat bekend bij de politie.
Ik ga ook gewoon niet naar buiten als ik hoor/zie dat zij er is.
Naar de politie gaan voelt niet als een optie want op het moment dat er bekend wordt gemaakt dat ik aangifte heb gedaan of als zij door krijgt wie de aangifte deed, dan ben ik bang dat ze mij iets aan doet.
Ik weet niet hoe ik uit deze moeilijke situatie moet komen.
Ik hoop op tips!

Alvast bedankt voor het lezen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wat ik nog vergat erin te zetten. Vandaag op mijn werk riep ze 'Hallo (scheldwoord)' Dus het gaat zelfs door tot mijn werk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K

Antwoorden (6)

Je moet echt naar de politie gaan. Het is wel erg vervelend als ze dit te weten krijgt idd. Doe daarom anoniem aangifte. Want als je niks doet wordt het alleen maar erger en dan heb je misschien geen keuze meer. Je moet het z.s.m. doen hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen actie ondernemen is vrij moeilijk. Het beste lijkt mij om met meerdere buren bij elkaar te komen om de situatie te bespreken. Niet u alleen zult hier last van ondervinden, andere mensen uit de buurt of de straat ook. Maak geluids/filmopnames van de intimidatie en breng die aan de orde.

Gezamenlijk kunt u dan besluiten nemen. Deze gezamenlijkheid maakt u sterk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook een heel goed idee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je. Vraagsteller durft namelijk niet alleen aangifte van intimidatie en bedreiging te doen.
Ik zou het in ieder geval anoniem aan de politie doorgeven. Het is ook slim om het met je familie te delen. Misschien dat uw familie ver woont, dan kunnen zij misschien aangifte doen. Waarschijnlijk weet zij die familie dan niet te vinden. Zo hadden onze buren een wietplantage, we waren bang dat ze ons niet zouden vergeten als we ze aangaven. Maar mijn nicht, 200km verderop deed hiervan aangifte. Het heeft geholpen!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijke en vermoeiende situatie voor je! Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik hoop dat je kunt uitstijgen boven je angst. Haar gewoon groeten, vriendelijk zijn en ook vriendelijk je grens stellen. Blijf (of word weer) jezelf en sta een ander (wie dan ook) nooit toe je leven te beheersen! Kom op, wie is zij dan!

Mogelijk kun je eens een afspraak maken met de wijkagent. Voor tips en adviezen, maar ook vanwege zijn of haar wijkfunctie! een gewaarschuwd wijkagent telt voor 5.

Sterkte! Lijkt me erg zoiets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang jij laat merken dat je bang bent zal ze doorgaan, de enige oplossing is met opgeheven hoofd naar buiten, hoe moeilijk ook. Negeer haar, ze weet niet wat ze meemaakt! politie kan niks doen totdat ze je aanvalt dan kun je aangifte doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch aangifte doen wegens bedreiging en dit wordt wel degelijk serieus genomen.
Ja dan komt zij erachter dat jij aangifte hebt gedaan en wat dan nog?
Ze zal blijven doorgaan,maar zodra ze ook maar iets doet dat niet door de beugel kan,direct de politie bellen,zelfs zo vaak dat ze er bij de meldkamer gek van worden.

Ik heb het hier ook met mijn buurman,die man is knettergek en heeft ons onlangs bedreigd met een stok,ik heb hierop aangifte gedaan en hij heeft een dag en nacht vast gezeten.

Het advies van de officier van justitie was om direct te bellen als hij weer begint met overlast,hij zei; beter 100 keer de meldkamer bellen zodat ze gek van je worden dan één keer het recht in eigen hand nemen.

Nog geen twee dagen later weer overlast dus direct de politie gebeld die er binnen een paar minuten was.

Dus mijn advies nogmaals: Aangifte doen en hierna telkens de meldkamer bellen zodra je buurvrouw je weer lastig valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan uit het verhaal dat ik er niet van sta te kijken als de buurvrouw vs bedreigd heeft.