Behoud een in Nederland geboren kind nog de kinderbijslag als deze naar het buitenland emigreren maar 1 van de ouders nog in Nederland woont?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Welk buitenland bedoel je. De regel is:

Kinderbijslag in buitenland is mogelijk in de volgende gevallen.
- Als een kind in de EU/EER of Zwitserland woont kunnen de ouders recht hebben op kinderbijslag.
- Woont een kind buiten de EU/EER of Zwitserland, dan hebben ouders of verzorgers alleen recht op kinderbijslag als Nederland een verdrag met dat land heeft gesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ergens wonen hetzelfde als emigreren?
Als beide ouders in het buitenland werken krijgen ze alleen kinderbijslag als ze met een detacheringsverklaring tijdelijk buiten Nederland werken of als ze als Nederlander in dienst van een Nederlandse overheidsinstelling werken.
(bron; jouw bron) De vraag is dus ook: wat als 1 ouder nog in nl woont? Ik denk dat je antwoord wat te kort door de bocht is?
De verzorgende ouder krijgt kinderbijslag. Woont die met het kind in Nederland, dan krijgt het wel kinderbijslag. Anders meestal niet.