Vraag 1: wat is een Emo en wat is een Alto? vraag 2: Wat zijn de verschillen in uiterlijk? Vraag 3: wat is het mentaliteit verschil?

ik probeer de subculturen te begrijpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

Een alto is een verzamelnaam voor emo's en gothic enzo.
Een emo heeft meer kleur in zijn kledingstijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alto is een benaming voor elke alternatieve kledingstijl of levenswijze die niet behoort tot de mainstream jeugdculturele stroming of een andere subcultuur. De naam stamt af van het woord alternatief. De kledij van alto's is gevarieerd, omdat het een term is die meerdere jeugdculturen omvat en een niet opzichzelfstaande cultuur is. De stroming, voor zover het er een betreft, kenmerkt zich door zich af te zetten van de, over het algemeen, gangbare populaire muziek. Verder kenmerkend voor alto's zijn: piercings en tatoeages, graffiti, skateboardenen zweetbandjes.

Emo heeft invloeden van veel andere alternatieve stijlen. Wat betreft kleding van grunge, skate en punk, maar ook van de meer mainstream mode.de volgende kenmerken kunnen in elke stijl terugkomen: donkere kleding, vaak zwart steil geverfd haar met een lok die één oog bedekt (heel lichtblond en roze geverfd haar komt ook voor), piercings in het gezicht (lippen, tong, wenkbrauwen, oren), donkere zware brilmonturen, strakke T-shirts of truitjes met een opdruk van een band of tekst, skinny jeans, donkere versleten Converse schoenen, een leren riem en polsbandjes met metalen versierselen.Er is echter geen duidelijk afgebakende omschrijving te geven, vooral ook omdat voorkeur voor individualisme een belangrijk onderdeel is van de emo cultuur.

De stereotype emo wordt in de media afgeschilderd als depressief, gevoelig, introvert, verlegen en zich afsluitend voor de maatschappij.Emo's worden door sommigen ook geassocieerd met automutilatie en zelfmoord, hoewel niet bewezen is dat zelfmoord of automutilatie ook echt vaker voorkomt onder emo's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de emo is een kleine struisvogelsoort.

de alto is een kleine suzuki.

er is weinig mentaliteitsverschil,alleen de brandstof is verschillend.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, alleen heet die struisvogel een 'emoe'.
niko
12 jaar geleden
ja,soms kan ik het niet laten.had ook geen plussen verwacht,maar wie hier mint,heeft minder humor. :>)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja.. wel flauw.. but i like it! :D toch 'n plusje.. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
niko
12 jaar geleden
:>)