Hoe krijgt een zigeuner een passpoort of id kaart ?

Ik zat gister zo te denken van, als je in een caravan woont waar je je natuurlijk nooit kan inschrijven.

Hoe krijg je dan een passpoort of id kaart ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (3)

Heeft u geen geldig legitimatiebewijs, dan kunt u een paspoort of identiteitskaart aanvragen bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente Den Haag. Daar is een speciaal aanvraagloket voor Nederlanders zonder vast woonadres. Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de gemeente Den Haag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die website klopt dus niet, ik heb namelijk zelf een id kaart nodig gehad toen ik niet stond ingeschreven.
Dat is bedoeld voor mensen die uit het buitenland komen of in het buitenland gewoond hebben tijdelijk. Als je op de gemeente den haag aankomt vertellen ze je ook direct dat de website niet klopt en dat je gewoon ingeschreven dient te zijn of met documentatie uit het buitenland moet kunnen aantonen dat je daar gewoond hebt en in geschreven hebt gestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb natuurlijk ook verder gekeken
U moet aanvullende documenten tonen waarmee u uw Nederlandse nationaliteit bewijst, of documenten die aantonen dat u binding heeft met Nederland en de afgelopen 2 jaar hier verbleef. Bij twijfel over uw nationaliteit krijgt u geen reisdocument. Hier meer info
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/loket/to/Paspoort-en-identiteitskaart-zonder-vaste-woon-of-verblijfplaats.htm Lijkt me vreemd dat een website geen goede informatie verstrekt. Het bovenstaande moet je wel aan kunnen tonen.
Anders zouden illegalen zonder woon en verblijfplaats zomaar een nederlands document kunnen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei, ik ben bij de gemeente den haag geweest in januari nog, toen werd mij dus wel verteld dat het niet klopt wat daar staat. Ik moest mij melden bij de gemeente waar ik het laatst verbleven ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze site:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/voorbereidingen/gemeentezaken-reizen-si562.html
In nederland heb je in zo'n caravan wel een adres. Je hebt van die parken met zigeuners en die krijgen ook gewoon post enzo.

Voor nederland gaat dit dus niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon aanvragen, op mijn id staat ook niet mijn adres, alleen dat ik nederlandse ben.