ov kaart doet het niet meer. wat te doen met alle kosten?

mijn ov kaart doet het sinds vandaag opeens niet meer. Gisteren deed hij het nog in de bus. Ik heb hem niet in de buurt van een mobiel gehad. Gewoon in mijn portemonnee. Ik moet elke dag ongeveer 65 km met de bus reizen om op school te komen zo een ritje voor heen en terug kost 12 euro. Kan ik dat declareren bij duo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er geen zichtbare beschadiging is (scheurtje oid), kun je de kosten die je maakt declareren. Je moet je kaart opsturen naar duo. Je krijgt dan binnen 2 weken een nieuwe thuisgestuurd. De kosten die je binnen die 2 weken maakt kun je terug krijgen.
Zie de site van de OV kaart.

Als er wel beschadiging zichtbaar is krijg je niks terug, dus ik hoop voor je dat ie er nog goed uitziet.