Hoe creëer je een klik?

Vaak hoor je iemand zeggen dat het in de omgang moet 'klikken'.
Wat is precies een klik?
Hoe creëer je een klik?
En hoe kun je deze blijven vasthouden?
En waarom kan het zijn dat een klik op den duur toch kan verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een 'klik' is naar mijn mening een overeenkomst in karakters. Die kun je niet creëren, die is er gewoon. Het voelt goed om met de persoon, waarmee je de klik hebt, te praten en tijd door te brengen omdat je elkaar begrijpt, dezelfde ideeën en/of dezelfde humor hebt.
Waarom die soms verdwijnt? Omdat mensen veranderen. Als je interesses veranderen, je andere ideeën over bepaalde zaken krijgt, dan zakt het gevoel van saamhorigheid weg.
Je kunt er dus weinig aan doen om de klik te blijven vasthouden. Het enige is proberen interesse in elkaar te blijven houden, ook als die interesses uit elkaar groeien. Dat kost moeite, tijd en energie. Maar als je dat doet heb je wel een band voor het leven, ook al doe je verschillende dingen. Ik denk dat dit het geheim is van een goeie relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een 'klik' tussen twee mensen is een aantrekkingskracht tussen twee mensen die zich moeilijk laat omschrijven.
Het is niet iets wat je kunt sturen of afdwingen, je kunt het hooguit een beetje helpen door open te staan voor andere mensen.
Dat een 'klik' uiteindelijk ook weer kan verdwijnen kan doordat iemand over een langere tijd toch niet zo blijkt te zijn als je dacht of dat de nieuwigheid er af is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'klik' heb je volgens mij op het moment dat je met iemand veel gemeen hebt. Je herkent veel in elkaar. Je kunt die 'klik' misschien niet creeeren, maar het kan wel aan je voorbij gaan, als je er 'niet open voor staat'. Klinkt allemaal een beetje vaag. Maar ik denk dat het openstaan eigenlijk betekent dat je nieuwsgierig naar iemand bent en meer van die persoon wilt weten. De klik komt dan als de ander dat ook met jou heeft. Luisteren, naar de ander en naar je gevoel, en vragen stellen. Bijna iedereen vind het fijn als iemand geinteresseerd is in hem of haar.