Waarom zijn de meeste dakloze mannen en zie je maar zo weinig vrouwen?

Toegevoegd na 17 minuten:
even opgezocht 75 % is man 25 % is maar vrouw!!!
Maar waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is onlangs al gesteld http://www.goeievraag.nl/vraag/mannen-dakloos-vrouwen.19716

Het beste antwoord

Ik denk dat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn:
Vrouwen worden waarschijnlijk makkelijker opgevangen, door familie en vrienden, maar ook zijn er bijvoorbeeld blijf-van-mijn-lijf-huizen voor vrouwen, en er zijn niet zulke plekken voor mannen voor zover ik weet.
Daarnaast hebben mannen misschien vaker het gevoel dat ze het zelf moeten oplossen, durven ze minder om hulp te vragen.
En ik ken bijvoorbeeld een straatnieuwsverkoper (ex-dakloos) die zijn krantjes verkoopt voor zichzelf en zijn vriendin, omdat hij niet wil dat zij op straat hoeft te staan verkopen. Dus kan zij veilig thuis zitten terwijl hij verkoopt, en bij hen is hij dus zichtbaar als ex-dakloze, en zij niet.
Ik weet niet of dat vaker voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn ook blijf van me lijf huizen voor mannen,maar die schamen zich vaak te erg om daar hulp te vragen was tijdje terug op sbs 6 hart van nederland.maar verder goed antoord+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah ok, wist ik niet. mooi dat ze er wel zijn!

Andere antwoorden (9)

Omdat vrouwen bijna altijd onder dak zijn bij mannen en sommige mannen geen dak boven hun hoofd wensen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Statistisch gezien zijn er meer mannen dan vrouwen. Simpel toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dat klopt hoor, en zelfs als er een verschil is, is dat minimaal. En niet te vergelijken met het verschil bij daklozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Statistisch gezien zijn er meer vrouwen dan mannen. Er zijn iets van 2% meer vrouwen in Nederland. Simpel toch? Of toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniaal! Oh nee, toch belachelijk; -1.
Het grootste deel van de daklozen zijn mannen. Dit is ongeveer 85 %.
Er zijn maar weinig vrouwen dakloos. Dit komt omdat deze vaak opgevangen worden door familie en vrienden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Mannen zijn eerder dak en thuisloos, omdat zij onafhankelijker zijn en eerder het idee hebben 'ik red mijzelf wel en heb niemand daarbij nodig’. Tevens werken mannen zichzelf eerder in de problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De harde waarheid :

Dakloze vrouwen worden vaak seksueel lastig gevallen , en zorgen daardoor dat ze snel uit de opvang / daklozencircuit wegkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mannen is het leven nog altijd iets harder als voor vrouwen. Mannen moeten carrière maken en veel geld verdienen om status te verkrijgen. Mannen moeten ervoor vechten, sommigen verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel wijven hier om deze tijd, minnetjes geven maar niet motiveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp hieruit dat je dakloos wordt als je carrière maakt? Hilarisch, +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ chaoticteddy. Dan heb je het niet begrepen., ligt niet aan mij.
Vrouwen zijn zelfredzamer. Ze zorgen beter voor zichzelf en het huishouden. Bijna alle vrouwen zorgen er wel voor dat ze eten koken, kleren wassen en de boel een beetje bijhouden. Mannen zijn eerder "hulpbehoevend" als ze geen vrouw (meer) hebben om de praktische zaken voor ze te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 geen goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emancipatie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, heeft niks met emancipatie te maken. Het heeft te maken met goed voor jezelf zorgen. Als je dat niet doet kan je ook niet goed voor anderen zorgen.
Vrouwen kunnen meestal beter voor zichzelf zorgen als er dramatische zaken gebeuren. Heel veel mannen verkommeren snel als ze alleen komen te staan.
Vooral de wat oudere generatie!
Veel van de daklozen die ik een tijdje geleden fotografeerde voor een artikel gaven ook aan dat zei niet zo snel nieuw onderdak kregen aangeboden, terwijl de vrouwen dat veel makkelijker kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat vrouwen meer opvang krijgen door familie dan mannen.Vrouwen kunnen achterblijven met kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan iedereen overkomen. Je verliest je baan of een deel van je inkomen, je raakt je huis kwijt door een scheiding, je kunt je draai niet vinden op school of wordt psychiatrisch ziek, terwijl de hulp tekortschiet.
In onze prestatiemaatschappij vallen mensen al heel snel uit de boot – en belanden ze door tekortschietende gezondheids- en jeugdzorg ook snel in de goot. Het aantal dak- en thuislozen neemt hand over hand toe, waarbij vooral de groei opvalt van het aandeel zwerfjongeren, vrouwen met kinderen en mensen in psychische nood !