In China is er een één-kind-beleid, wat nou als een vrouw er een meerling krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K
Rieneke1
12 jaar geleden
leuke vraag marion, ik mag hopen dat dat als overmacht geldt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar zat ik eigenlijk aan te denken..want ik heb ooit eens een documentaire gezien dat er vrouwen zijn die een tweede kind hadden gekregen en het kind verstopte..
dus ik vraag me dit af..stel een vrouw verwacht een twee of drieling..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de Han mogen niet meer dan 1 kind. Hebben ze dat wel, krijgen ze boetes.

Het beste antwoord

Er is een 1 kind beleid in China maar dit wordt niet zo behandeld als wij denken. Als je een tweeling zou krijgen, betekent dit niet dat de 2e kind dood moet. Dit wordt gewoon geaccepteerd. Het enige nadeel is dat je meer moet betalen (soort van boetes). Dit geldt overigens ook voor als je een dochter of een handicap als 1e kind krijgt!

PS: Per gebied gelden er bepaalde regels!

´The term "one-child policy" is based on a popular misconception that the birth control policy of the PRC requires all couples in mainland China to have no more than one child. In reality, though having one child has been promoted as ideal and the limit has been strongly enforced in urban areas, the actual implementation varies from location to location. In most rural areas, families are allowed to have two children, if the first child is female, or disabled. Second children are subject to birth spacing (usually 3 or 4 years). Additional children may result in fines. The families are required to pay economic penalties, and might be denied bonuses at their workplace.´
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks!!

Andere antwoorden (2)

Ze maken uitzonderingen op gevallen als een vrouw meer dan 2 tegelijk krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
? bron misschien??
je mag wel meer kinderen krijgen maar dan moet je een boete betalen, meer kinderen is voor de rijken.
Op het platteland mag je indien je eerste kind een meisje is 'gratis' een tweede kind.
Het gevolg van dit beleid is dat veel meisjes zijn geaborteerd en er nu een mannenoverschot/vrouwentekort is.