Moeilijk te zeggen.
Dit heb ik kunnen vinden:

De eerste live-uitzending in de Verenigde Staten had plaats op 4 september 1951 toen de speech van president Harry Truman op de Japanese Peace Treaty Conference in San Francisco werd overgebracht via AT&T's transcontinentale coaxkabel en microwave radio relay systeem om broadcast stations in lokale markten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allereerste TV-nieuws werd gepresenteerd door Lowell Thomasin 1930.

De eerste reguliere frequente nieuwsuitzendingen begonnen in februari van 1948 (NBC's Camel Newsreel Theatre)

Toegevoegd na 4 minuten:
En zoals de nam al zegt was de sponsor het sigarettenmerk "Camel".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 31 augustus 1920. In Detroit werd toen de allereerste nieuwsuitzending op de radio gepredenteerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
gepredenteerd = gepresenteerd
Amadea