Wanneer noem je iemand ronny?

In sommige cultuurwerelden worden mensen met een bepaalde bepaalde naam genoemd.

Zo komt uit Amerika o.a de naam Homey wel eens naar voren. Maar de naar Ronney? Waneer wordt iemand zo genoemd? Zou het kunnen dat het iets met België te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Amadea
2 jaar geleden
Ronny is een koosnaam voor een man die Ronald heet. Net als Donny voor Donald.

Het beste antwoord

Nee, een Ronnie (met ie en niet met y)is in Urban slang iemand die niet te vertrouwen is. Heel gehaaid en gelikt, weet steeds ervoor te zorgen dat hij niet gepakt wordt. Wij zouden het vermoedelijk een psychopaat noemen.

Het woord komt uit het Schots. Wordt ook gebruikt voor etterbakje, of een man die .....flink geschapen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
De link is inmiddels bijgewerkt tot juni 2021.

Andere antwoorden (2)

Als ie Ronny heet :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het tweede album van de zanger Bobby Brown, 'Don't Be Cruel' uit 1988, staat een nummer met de naam 'Roni'.

Met een 'Roni' wordt daarin een lief meisje bedoeld dat niemand kwaad doet en dat door iedereen wordt bewonderd. 'Roni' is een afkorting van 'tenderoni'.
Antoni
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
-min
Met niet alleen een andere schrijfwijze, maar vooral ook een andere uitspraak. Roni = Roo-nie
Ronny = Ron-nie
Antoni
2 jaar geleden
De vraagsteller weet zelf ook niet hoe hij het schrijven moet: 'ronny' of 'Ronney'. Misschien bedoelt hij wel 'Roni'. Niemand die het weet.