Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dit is een oudere academische titel voor het afronden van een wetenschappelijke studie zonder dat je gepromoveerd bent. Doctorandus (afgekort drs) komt uit het Latijn en betekent : hij die nog doctor moet worden. Als je promoveert (een wetenschappelijk onderzoek doet ná je afstuderen wordt je doctor (dr).

Mr. is de wetenschappelijke titel voor het afronden van een rechtenstudie.

In het huidige universitaire onderwijs worden graden gebruikt omdat die ook internationaal hetzelfde betekenen. Zo ben je bij een wetenschappelijke studie in de eerste fase Bachelor of Science (Bsc) en na het afronden van je studie Master of Science (Msc). Msc komt in feite overeen met drs.

Toen ik afstudeerde als medisch bioloog kon ik kiezen voor drs voor mijn naam of Msc achter mijn naam.

Zie het artikel op wikipedia voor een compleet overzicht van de academische titels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mr. heb je voor je naam staan als je afgestudeerd bent voor rechten aan de universiteit. Drs voor alle andere universitaire studies
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
daar gaat de vraag niet over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de bewering dat alle andere studies de titel "Drs" opleveren wel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding