hoe begon kinderarbeid in de wereld

hoe is kinderarbeid begonnen.

Toegevoegd na 4 minuten:
wie is de oprichter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Het begon toen arbeid nog in de kinderschoenen stond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen 'oprichter' van kinderarbeid. Kinderarbeid heeft van oudsher bestaan, omdat voor de minder rijke gezinnen ieder gezinslid moest meewerken omdat het gezin anders niet kon overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de industriële revolutie hielpen kinderen mee in het gezin of bij het werk van de vader, de boerderij of het weversvak o.i.d.
Toen steeds meer mensen gedwongen waren om werk te zoeken bij fabrieken omdat b.v. machinale weverijen de wevers brodeloos maakten, kregen mannen te weinig inkomen om rond te komen en moesten vrouwen en ook kinderen in de fabriek meewerken om rond te kunnen komen.
De echte zware kinderarbeid valt dus samen met het begin van de industriële revolutie in Engeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de tijd dat de mensen nog leefden van verzameld voedsel werkten ze ook mee door voedsel te verzamelen; besjes, wortels, vruchten etc.
Iedereen werkte.
In de huidige tijd is er ook kinderarbeid. Dat is in de landen waar de levensstandaard zo laag is dat iedereen uit het (armere)gezin mee moet helpen. De rijkeren uit die samenleving profiteren ervan, door de kinderen te weinig te betalen. Zolang er nog grote verschillen zijn tussen arm en rijk in zo'n land en nog niet ieder kind naar school gaat, zal dit verschijnsel helaas blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je de vraagbeter kan omdraaien. hoe is het afschaffen van kinderarbeid ontstaan. Het idee dat kinderen niet mee hoeven te helpen in het dagelijkse leven is heel nieuw. Feitelijk pas begonnen toen we in het westen genoeg machines hadden om werk voor ons te doen, dat de lonen omhoog konden, zodat elk gezin kon leven van 1 inkomen.

Daarvoor was het gewoon zo dat kinderen mee hielpen met geld verdienen. In de oudheid zal dat vruchten verzamelen zijn geweest. Gewoon. Omdat als je wilt eten je zult moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er nooit patent op aangevraagd.
Dus zal het wel in het jaar 0 al aanwezig geweest zijn

Maar definieer kinderarbeid? Het bestaat niet in het westen omdat wij dankzij onze rijkdom het niet nodig hebben. Kinderarbeid bestaat en bestond overal waar geen geld, eten en scholing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit economische overwegingen zien wij in het westen af van ongeschoolde kinderarbeid, maar wij laten de kinderen wel werken gedurende 5 dagen in de week, door ze op te sluiten in een lokaaltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je met lokaaltje een klaslokaal bedoelt, is dit wel een van de meest domme antwoorden die ik op GV gelezen heb.