Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een trouwring aan je pink dragen heeft dat een speciale betekenis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je dikker bent geworden sinds je huwelijk?
Amadea
12 jaar geleden
Hah, Stippel was me al voor ;- )

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op zich heeft dit geen speciale betekenis.
Wel is het zo dat er theorieen over de de vinger waar een ring om gedragen wordt.
Zo zou iemand die een ring om de pink draagt veel sexuele behoeften hebben.
Een ring die om de wijsvinger wordt gedragen zou duiden op spanningen en stress.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorsprong ervan is wel speciaal. Vroeger droeg men namelijk zegelringen, die als doel het merken van documenten hadden. Gewone ringen moest je volgens de etiquette aan je ringvinger te dragen, maar bij zegelringen was het toegestaan deze aan pink of wijsvinger te dragen. Het indopen van de zegel in de lak ging met de pink of de wijsvinger namelijk gemakkelijker. En zo is dus het gebruik ontstaan om een ring aan je pink te dragen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Officieel gezien niet. Maar je kunt er elke betekenis die je zelf maar wilt,aan geven.(En als je dat niet wilt dan zijn er wel anderen die even snel wat willen of kunnen verzinnen) Normaal gesproken draag je de ring om je ringvinger omdat zo gezegd de aders en pezen en de hele mikmak,vanuit je ringvinger regelrecht naar je hart stromen. Mijn man draagt zijn trouwring ook om de ring vinger, maar zelf draag ik m om mijn middel vinger. De reden die ik daarvoor geef als mensen mij er na vragen is, omdat ik mijn verlovingsring die al om mijn ring vinger zit zo gewoon kan blijven dragen. Maar de werkelijke betekenis er van voor mij is ,omdat ik mijn trouwring niet in de goede maat heb kunnen krijgen. De beste man bij wie ik m kocht had m best een paar maatjes kleiner willen bestellen voor mij, maar daar had ik natuurlijk het geduld niet voor. Ik wilde perse mijn droomring direct mee nemen en koos er op dat moment dus voor om hem dan maar om mijn middelvinger te dragen. ( en ach...eerlijk gezegd bevalt het me prima )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding