Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar hebben ze in 1953 (watersnoodramp) De doden begraven en zijn de overledenen later herbegraven.?Lies

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er waren 1796 slachtoffers door de watersnoodramp

De zwaarst getroffen gemeenten waren Oude Tonge (Overflakkee) met ruim 300 doden, Nieuwerkerk (Schouwen) met 270 doden en Stavenisse (Tholen) met 160 doden

Alle slachtoffers van de ramp werden begraven. In de dorpen met veel slachtoffers werden rampenbegraafplaatsen aangelegd of werd een deel van de begraafplaats voor hen ingericht. Soms was er sprake van tijdelijke begraafplaatsen, omdat de begraafplaats onder water stond. Het gebeurde ook wel dat slachtoffers in een ander dorp werden begraven.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.watersnoodmuseum.nl/de-ramp/slachtoffers.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik weet hoe deze site werkt alsnog dank voor je uitleg. Ik heb jaren gezocht op internet en nooit een antwoordt gevonden. Dank je

Andere antwoorden (2)

Na de ramp kregen de meeste doden eerst een noodgraf. Ze werden op diverse plekken begraven, meestal langs de dijken. Pas later kregen ze een plek op de nu geheten 'Begraafplaats Slachtoffers Watersnoodramp 1953' in Oude Tonge, het kerkhof op de dijk, direct aan het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben allen een zeemansgraf gekregen lijkt me...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding