Waar hoorde Japan bij, na de Tweede Wereldoorlog? Dus in de Koude Oorlog en tijdens de Vietnamoorlog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het werd een aantal jaren bestuurd door de Amerikanen en in de grondwet is opgenomen dat ze neutraal moeten blijven dus neutraal maar wel amerikaans geörienteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Japan werd net als Duitsland eerst militair zwak gemaakt. Om niet het hele volk ''boos'' te maken (door te toenmalige machthebber af te zetten), hebben ze Japan die macht wél gegeven. Zodat er geen wraakgedachte zou ontstaan zoals bij Duitsland.

Japen hoorde eigenlijk bij niemand, maar was streng onder supervisie van Amerika (U.S.A). Dus.. In feiten hoorde het toch wel een beetje bij Amerika (geallieerden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze stonden aan niemands zeide, ze vielen namelijk vóór de VS al Vietnam binnen, maar konden net als de Amerikanen niet tegen de Vietnamezen op.