Wat is het nut van een # voor een woord te plaatsen als het bericht niet op twitter staat?

Ik zie het overal, op facebook enz. Ik snap de functie bij twitter, maar waarom gebruiken mensen het ook buiten twitter om? Of alleen omdat t interessant staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uit automatisme. Die mensen gebruiken waarschijnlijk veel twitter en maken er dus een gewoonte van om woorden met een hashtag te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook: macht der gewoonte.
Maar het antwoord van jelle hieronder klinkt ook best logisch :)
Er zijn mensen die hun boodschappen tegelijk op meerdere media plaatsen. Hier is speciale software voor. Dus wat wel in twitter nuttig is, wordt ook op facebook geplaatst. Gewoon omdat het tegelijk gaat.