Mag je een echte vinylplaat, waarvan een plaatje op internet staat, in 3D maken en voor commerciële doeleinden gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee dat mag niet, de maker van dat plaatje heeft het auteursrecht, en u mag het dan niet openbaar en/of verveelvoudigen zonder zijn/haar toestemming.
Maar meestal als je ze even vraagt en uitlegt waar je het voor wil gebruiken zijn ze meestal ook wel trots dat je het een mooie plaat vindt, dat ze je toestemming geven.
Het is een ander verhaal als je ermee wil verdienen dan maken ze meestal wel gebruik van hun auteursrechten.
Dus gewoon even vragen.

Onderstaand een link waar je alles kunt lezen over dat auteursrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de rechthebbende van dat plaatje dat goed vindt wel, anders niet.