Hoe kan ik van tevoren weten wanneer er een zitting van een strafzaak begint? Zie omschrijving

Ik wil graag een zitting bijwonen van een verdachte. Maar ik heb geen idee wanneer zijn zaak voorkomt. Ik weet alleen dat de zitting in de rechtbank Haarlem zal plaatsvinden. Hoe kan ik van tevoren weten wanneer zijn zaak precies voorkomt. Zodat ik deze zitting bij kan wonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K

Antwoorden (3)

Even de dag van tevoren bellen, dan is het rooster zeker bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wanneer zijn zitting is. Ik weet alleen dat het binnenkort komt. Maar ik weet niet op welke datum.
Hoe kom ik er dan achter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, zo bedoel je. Verandert niet veel aan het antwoord, met een belletje heb je de meeste kans. Of dat soort informatie wordt doorgespeeld naar de gewone burger durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, ik ga het in iedergeval proberen. Maar ik denk niet dat ze zittingen van weken van tevoren zullen geven.
Het staat op de dagvaarding. Daar staat ook voor welke rechter je moet verschijnen en bij welke rechtbank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de rechtbank en vraag wanneer de zitting plaatsvind. Sommige zittingsdata zijn gepubliceerd op de website, anders kun je het de bode vragen.
Trouwens: niet alle zittingen zijn openbaar, informeer dus vooraf.
Als je de datum van de zitting weet kun je je voor het aangegeven tijdstip melden bij de bodebalie, daar zul je je ook moeten legitimeren.