is er armoede in onze omringende landen?

Je hebt het vast al gehoord dat er armoede heerst in Nederland, armen worden steeds armer en moeten vaak met een klein bedrag per week rondkomen.

Wat ik me dus afvraag, hoe is het nu gesteld in Duitsland en Belgie? Onze omringende landen dus.

Hoe zit het daar met hulp voor armen en hoe is de situatie daar nu op dit moment? Stijgt daar ook het aantal armen?

bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig is dat het CBS pas heeft uitgerekend dat de armen in Nederland er meer hebben bijgekregen in de laatste jaren en het vooral de mensen zijn die wat meer hebben die er op achteruit gaan... Valt het toch wel weer mee.

Antwoorden (2)

Duitsland is een van de rijkste landen en zal ook zo blijven door haar export. België kun je als hetzelfde stellen met Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus er is geen armoede in Duitsland?
De PVDA denkt daar anders over... http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ipa-het-duitse-armoedemodel.html
België scoort op het vlak van armoederisico met 14,7% net iets slechter dan zijn buurlanden: in Nederland ligt het cijfer op 11%, in Frankrijk en Luxemburg op 13%. Als we de cijfers per gewest bekijken, valt op dat er een groot verschil is: het percentage voor Vlaanderen ligt op 10,5%, terwijl in Wallonië het armoederisico ligt op 19,5%. Voor Brussel zijn er geen betrouware cijfers.
fremar