Wie was Marco Polo ? x

Gewoon interresant. ik keek op national geographic. enn toen opeens kwam er een reclame met wie was marco polo fsoo . iets over de geschiedenis. toen heb ikhet op wikipedia opgezocht. en stond een beetje moeilijke informatie maar nog steeds dagenlanglater vraagik me nog steeds af wie hij was? x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Marco Polo was een ontdekkingsreiziger, maar volgens de documentaire van N G. heeft hij helemaal niet bestaan. Is hij een samenvoegsel van verschillende mensen,waarvan de overlevering 1 persoon heeft gemaakt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoebedoel je met samenvoegsel van verschillende mensen? :$ dus er waren meerdere mensen die hem saamen hebben verzonnen ? x :$
anneliez
12 jaar geleden
Op dezelfde manier als men denkt dat koning Arthur niet bestaan heeft. dat er verschillende koningen waren, die verschillende dingen deden. Al die daden heeft men verbonden aan 1 persoon. Volgens die documentaire heeft er wel ooit een Marco Polo bestaan, maar dat was niet de ontdekkingsreiziger/koopman. Maar er waren verschillende koopmannen/reizigers en men heeft in de loop der geschiedenis hun daden toegekend aan 1 persoon (volgens.G. ik weet niet hoever dit klopt

Andere antwoorden (4)

Koopman en ontdekkingsreiziger uit Venetië die beroemd is geworden door zijn reizen naar het Verre Oosten. Hij was de eerste Europese beschrijver van het Verre Oosten.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh okeeii Dankejwel ! x
Marco Polo was een Venetiaanse handelaar en ontdekkingsreiziger. Met zijn vader en oom reisde hij tussen 1271 en 1295 in Europa grotendeels onbekende gebieden als China, Perzie en Indie. Hij wist unieke informatie over Azie te verzamelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie was Marco Polo?

Marco Polo's reizen beginnen eigenlijk bij zijn vader en oom, Niccolo en Maffeo Polo. Niccolo en Maffeo Polo waren Italiaanse kooplieden uit Venetië.
Ze maakten een vijf jaar durende reis naar China. In die tijd gingen weinig mensen zo ver weg en gingen de vreemdste geruchten rond over wat er allemaal in Azië leefde.
In Karakoram ontmoetten de broers Keizer Kublai Khan. Kublai Khan was erg geinteresseerd in de verhalen van Niccolo en Maffeo over Italië. De broers keerden terug naar Venetië en begonnen een nieuwe reis naar China in 1271.
De zeventienjarige Marco Polo, Niccolo's zoon, ging ook mee.

Marco Polo

Tijdens de driejarige reis naar China kwamen ze Perzen, Turken, Mongolen en veel andere volken tegen. In totaal verbleef Marco Polo vijfentwintig jaar in Azië en al zijn avonturen en belevenissen werden opgeschreven in een boek "De beschrijving van de Wereld". Door dit boek, dat ons een hoop vertelt over de wereld in die tijd, is Marco Polo bekend geworden.

Toch betwijfelen wetenschappers of Marco Polo de reizen wel daadwerkelijk gemaakt heeft. Grote punten van twijfel zijn dat Marco Polo de Chinese Muur nergens noemt in zijn boek en dat er in de boekwerken van Kublai Khan niets over de Polo's geschreven staat. Meer over dit onderwerp kun je hier lezen. (zie link 2).
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel te lang knip- en plakwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wie was nu Marco Polo? Dat was toch de vraag?
Marco Polo's reizen beginnen eigenlijk bij zijn vader en oom, Niccolo en Maffeo Polo. Niccolo en Maffeo Polo waren Italiaanse kooplieden uit Venetië.
Ze maakten een vijf jaar durende reis naar China. In die tijd gingen weinig mensen zo ver weg en gingen de vreemdste geruchten rond over wat er allemaal in Azië leefde.
In Karakoram ontmoetten de broers Keizer Kublai Khan. Kublai Khan was erg geinteresseerd in de verhalen van Niccolo en Maffeo over Italië. De broers keerden terug naar Venetië en begonnen een nieuwe reis naar China in 1271.
De zeventienjarige Marco Polo, Niccolo's zoon, ging ook mee.

Marco Polo

Tijdens de driejarige reis naar China kwamen ze Perzen, Turken, Mongolen en veel andere volken tegen. In totaal verbleef Marco Polo vijfentwintig jaar in Azië en al zijn avonturen en belevenissen werden opgeschreven in een boek "De beschrijving van de Wereld". Door dit boek, dat ons een hoop vertelt over de wereld in die tijd, is Marco Polo bekend geworden.

Toch betwijfelen wetenschappers of Marco Polo de reizen wel daadwerkelijk gemaakt heeft. Grote punten van twijfel zijn dat Marco Polo de Chinese Muur nergens noemt in zijn boek en dat er in de boekwerken van Kublai Khan niets over de Polo's geschreven staat.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit is het verhaal van Marco Polo, een verhaal over een verre reis in de 13e eeuw. Marco Polo vertrok als jongen van 17 uit zijn geboortestad Venetië om de heerser van het grote Mongoolse rijk, Kublai Khan, in het verre Oosten een brief van de Paus te brengen. Hij reisde over land, met karavanen over de zijderoute, de lange gevaarlijke route over bergen en door woestijnen naar Cathay, het land dat nu China heet. Daar reisde hij in dienst van Kublai Khan door het hele rijk en zag veel dingen waarover hij zich verbaasde en die grote indruk op hem maakten. Na 25 jaar in het verre oosten keerde hij terug in Venetië.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://www.outoftheblue.nl/zijderoute/index.htm