Is Nederland het enige land ter wereld waar geen postkantoren meer zijn?

Of waar is dat nog meer zo?

Toegevoegd na 2 uur:
Voor de mensen die het allemaal niet zo in de gaten hebben, het laatste postkantoor in Nederland is in oktober 2011 gesloten.
http://www.depers.nl/economie/605712/Laatste-postkantoor-dicht.html

Toegevoegd na 18 uur:
En ik bedoel zelfstandige postkantoren. Geen servicebalies in sigarenwinkels en zo.

Toegevoegd na 18 uur:
Zoals er zelfs in Timboektoe nog een te vinden is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb, toen je deze vraag stelde, al eens wat zitten googelen, maar dacht dat er wel een beter antwoord zou komen dan mijn bijdrage. Dat antwoord is er tot op heden nog niet, dus ik doe een poging. Op internet zie je steeds terug (je moet wel lang zoeken) dat Engeland al klaar is met de sluiting van postkantoren, en Duitsland bijna. Dat verbaast mij niet, en jou vast ook niet. Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat er over 5 jaar in Italie of Frankrijk nog wel allemaal postkantoren zijn. Door de liberalisering van de postmarkt, is er gewoon internationale concurrentie, en overal is internet en email, zijn er geldautomaten, kun je allerlei zaken op het internet regelen (kentekens en zo) en worden postkantoren overbodig. Als je dan ook nog bedenkt dat de aversie tegen roken ook internationaal is, en er overal sigarenwinkels in de problemen komen, is het hele idee van servicepunten zo gek nog niet. Die winkels kunnen blijven bestaan, omdat ze nu met posthandelingen wat kunnen verdienen. Antwoord op je vraag: Nederland is niet het enige land waar alle postkantoren zijn gesloten, en de kans is groot dat er over een jaar of 2 geen enkel postkantoor meer te vinden is in Europa.