Wat zijn werkdagen?

Deze vraag komt in mij op naar aanleiding van een andere vraag, waar iemand iets besteld heeft op zaterdag voor 22.00 uur.

Volgens de openingstijden werken ze bij die webshop ook op zaterdag.
Valt in dat geval zaterdag ook onder de werkdagen?

Wiki vermeldt het volgende:
"Een werkdag is een dag waarop wordt gewerkt. In de meeste westerse culturen wordt hiermee een van de dagen van maandag tot en met vrijdag bedoeld, oftewel alle dagen behalve het weekend."

Met de uitleg van wiki zou je dus eigenlijk beide kanten uitkunnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé C4th, wanneer ga je de afbeelding van je aapje weer versieren? Het is wel kaal zo. Geef hem eens een banaantje ofzo.

Het beste antwoord

Helemaal los van het feit dat we tegenwoordig een 24-uurs-economie hebben en mensen op alle mogelijke dagen van de week kunnen werken, houden we toch voor de duidelijkheid vast aan het systeem van werkdagen (maandag t/m vrijdag) en weekend (zaterdag en zondag) alsook het begrip ' kantoortijden' (9 tot 5) danwel winkelsluitingstijden ( 6 uur, plus de zaterdag tot 5 uur en een koopavond tot 9 uur).

Los van het feit dus dat ze vaak helemaal geen hout meer snijden, zijn het nog steeds ingebrugerde begrippen, waar zelfs jonkies die nooit echt die vaste tijden hebben meegemaakt mee vertrouwd zijn. Historische begrippen dus inmiddels bijna.

Een discussie met ; ja, maar ik werk op zaterdag en zondag DUS dat zijn ook werkdagen DUS ik wil mijn op vrijdag bestelde pakketje ' binnen drie werkdagen' op maandag hebben., ga je dus ALTIJD verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik wil die discussie niet eens aangaan, ik vroeg het me gewoon af.

Andere antwoorden (3)

Maandag tm vrijdag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die webshop kan wel op zaterdag werken, maar als ze hun pakketten via de post versturen kunnen die maandagochtend pas naar het postkantoor, dus heb je ze dinsdag pas in huis. Dus zeker voor bezorging zou ik werkdagen rekenen van maandag t/m vrijdag
anneliez
12 jaar geleden
De dagen waarop men werkt, of schooldagen. Dus maandag t/m vrijdag.