Mijn moeder wil naar een aanleunings-/seniorenwoning in ander gemeente (Almere). Welke stappen kan ik het beste doen?

Wegens dat mijn moeders gezondheid achteruitgaat , wil ze naar een aanleuning/seniorenwoning in de gemeente Almere waar ook de rest van haar familie woont. Welke stappen moet ze ondernemen om urgentie te krijgen. (maatschappelijk werkster, dokter voorbeeldbrief etc.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Om voor een aanleunwoning in aanmerking te komen is (meestal) een indicatie van het CIZ nodig. Dan zal je moeder ingeschreven moeten worden als woningzoekende in Almere.

Binnen Almere wordt slechts in zeer beperkte mate urgentie verleend aan woningzoekenden. Kort samengevat komt het er op neer dat een urgentie alleen wordt toegekend indien de woningzoekende aantoonbaar in een levensbedreigende situatie verkeert, waardoor het niet mogelijk of verantwoord is om nog langer in de huidige woonsituatie te blijven.

Meer info over urgentie en aanleunwoningen in Almere op onderstaande link (folder 2009, dus er kan inmiddels wat veranderd zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet bij huisarts een medische verklaring vragen kisten 25 euro.
Dan in schrijven aanleunwoning /senioren woning bij verhuurder.
En eventueel maatschappelijk werster maar huisarts is vaak voldoende.
En dan nog het belangrijkste punt uitzoeken waar ze in almere wil wonen en kijken of daar een huis beschikbaar is ook niet onbelangrijk of er een wachtlijst is.
Verder is het anders een verhuurmakelaar inschakelen bij gemeente almere