Moeten voetbalclubs de kosten van politie inzet bij voetbalwedstrijden gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Zelf betalen, want het zijn vaak eigen te fanatieke supporters die een rel schoppen.
Misschien dat dat zou leiden tot het gericht zoeken van oplossingen binnen de eigen club en de supporters die voor de ongein zorgen. Als de club zelf voor de kosten opdraait zal men wellicht sneller proberen een oplossing te vinden binnen de supporter-gelederen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Lijkt me een goed idee. Maar dan alleen bij clubs waar de suporters er een zooitje van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je eigen verantwoordiglijkheid (van de club dus) om voor veiligheid te zorgen. Ik vind dan dat ze dat zelf moeten betalen. De club kan dan zelf bepalen hoeveel en wat voor soort beveiliging ze willen. Wie zou het anders moeten gaan betalen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja graag dan is de laatste hooligan snel gezien, want dan wordt het probleem HEEL snel opgelost... Dan bestaat voetbalvandalisme niet meer en in no time... Die sportclubs interesseert hun toch niet of er geweld komt of niet, de politie ruimt de rotzooi wel op... Maar als de sportclubs het moeten gaan betalen, ja dan worden er spijkers met koppen geslagen... Wat ik je zeg en het wordt heel snel geregeld...

Overal geldt; De vervuiler betaalt, waarom dan hier nog niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik helemaal voor,maar ik ben bang,dat het Nederlandse profvoetbal dan snel het loodje zal leggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel, inclusief de schade die hooligans maken.
Helaas is het op dit moment nog niet zo, de clubs zijn verantwoordelijk in en rondom de stadions, maar niet voor bijvoorbeeld de binnenstad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me geen reël plan.
Dan moet je ook de kosten van politie inzet bij bv. de 'Dam tot Dam loop' bij de organisatie van genoemd evenement gaan neerleggen. Of wat te denken van de bewakingskosten van een willekeurige grote house party op het strand van Noord Holland? Overal waar grote evenementen of grote feesten plaatsvinden, is verhoudingsgewijs veel politie aanwezig.
De politie moet de orde handhaven, ongeacht waar, of wanneer..

Toegevoegd na 21 minuten:
Overigens betalen de voetbalclubs uit de eredivisie al mee aan de inzet van politie.Bij voetbalwedstrijden waarvoor meer dan 200 uur inzet van de politie nodig is, moeten de clubs de helft van de kosten betalen. Dat heeft het kabinet in 2006 besloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel is het zo dat de clubs heel veel doen tegen geweld. Steward inzetten, camera's ophangen en bij ADO Den Haag zelfs een iris-scan. De gedachte dat voetbalclubs niks doen tegen het geweld is onjuist. Het probleem is echter dat de hooligans niets met voetbal hebben, maar puur uit zijn op vechten.
Recentelijk waren het aan Feyenoord gelieerde relschoppers die in Hoek van Holland de boel kort en klein sloegen. De beruchte rellen in Beverwijk tussen aan Ajax gelieerde relschoppers en "Feyenoord"-hooligans waren tientallen kilometers van de betreffende steden waar de clubs vandaan komen.
Wekelijks bezoeken tussen de 100 000 en 150 000 mensen een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of Eerste Divisie. Per jaar zijn er maar enkele incidenten. Ik vraag me af of andere evenementen met zulke bezoekersaantallen ook altijd week in week uit vlekkeloos verlopen
Maar goed, als het dan toch moet vind ik dat alle evenementen zelf de kosten moeten gaan betalen. Ik zie niet in waarom ik wel zou moeten betalen voor politieinzet bij andere evenementen. Daarnaast zou ik dan ook willen voorstellen om de eindloze pot subsidie aan theaterbezoek en andere kunst drastisch te beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het zal de hooligans een zorg zijn wie dat betaalt. Dus daar los je het probleem niet mee op. Als je thuis lekkage hebt, vraag je je ook niet af wie de loodgieter moet betalen. Het is een kwestie van de oorzaak aanpakken en een goed functioneren van die loodgieter.
M.a.w.: Optreden en aanpakken die handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden er een hoop clubs failliet gaan,en ook veel kleinere clubs die nooit problemen veroorzaken.
het is een maatschappelijk probleem,als er destijds in hoek van holland gewoon voetbalwedstrijden waren geweest dan was daar waarschijnlijk niets gebeurd.
het is gewoon een grote groep goedwillende die moeten boeten voor een paar kwaadwillende.
waarom zet je de veroorzakers niet gewoon een paar weken vast,met de gevolgen van dien,misschien laten ze het dan wel uit hun hoofd om rotzooi te trappen.
want iedere burger betaald er aan mee door ons belastinggeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de clubs die veel hooligans hebben doen al meer mee betalen en doen er alles aan om hooliganisme te voorkomen. Daarnaast vind ik een hooligan verantwoordelijk voor wat er allemaal gebeurd en de club niet.