Terug uit buitenland na 11 jaarWat zou jij zeker over Nederland/ Nederlanders willen vertellen?

Mijn broer komt terug na 11 jaar in Kenia te hebben gewoont
In grote lijnen heeft hij het nieuws wel gevolgt natuurlijk via internet, maar over wat of wie zou jij hem vertellen wat vind jij dat hij écht moet weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Toen ik na 7 jaar Kenia terug kwam in Nederland vielen mij de volgende zaken op:
Ontzettend koud hier, weinig zonlicht, iedereen had waanzinnig veel haast, de vele volgepropte winkels, de idiote overdaad, het krankzinnige verkeer, zwervers op straat, overdreven tv programma's, volgepropte wijken en straten, ontzettend veel gebouwen langs de snelweg.
Ik genoot wel weer van het echte Hollandse eten.
En verder was er niets wat ik extra heb waargenomen waarvan ik zou zeggen: had me dat verteld.
Ik wens je broer veel succes met zijn terugkomst en het gewenningsproces hier. Zal niet meevallen voor hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, zo'n antwoord vind je niet op Google of Wikipedia +1.

Andere antwoorden (9)

Er is in die tijd niets gebeurt waar wij Nederlanders echt trots op kunnen zijn... De rechten zijn ingeperkt... De politiek is verrechtst... Het milieu is er niet op vooruit gegaan... Wat is er nu verbeterd in die tijd, ik zou het niet weten...

Kortom niets om trots op te zijn...

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat Pim Fortuyn vermoord en dat de moordenaar meteen in de kraag gevat is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeven niet alleen positieve dingen te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig
Misschien voorbereiden dat 't hier best wel koud kan zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha leuk
Misschien dat je op google de hoogtepunten kan opzoeken. Daar zal heel veel uitkomen waar hij misschien nog niets van weet. Politiek, creditcrisis, de impact van 30 april in Apeldoorn. zangers/acteurs die zijn overleden. 11 jaar is een hele lang tijd zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij moet echt weten dat André Hazes is overleden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen dat alles belachelijk duur is geworden.
Dat een euro van nu, vergelijkbaar is met een gulden toen ie wegging.
14 jaar geleden
Dat 'ie nergens meer mag roken, zelfs niet in de kroeg...
En dat begint al bij Schiphol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 11 jaar zal dat een flinke cultuurshock zijn. Qua samenleving is er niet zo heel veel veranderd - de gulden is vervangen door de euro, er is een rookverbod in de horeca, sinds 2002 is er een dalende trend in de criminaliteitscijfers, naast de GFT, papier en flessen moeten nu ook tig andere afvalstroompjes gescheiden aangeboden worden, paddo's zijn verboden.
Maar ja, na 11 jaar vervaagt je herinnering wel. Dat het hier zo koud is in de herfst en winter, bijvoorbeeld, en dat het hier minder rommelig is en er veel minder gelachen wordt op straat. Terwijl Kenia zich dapper herstelt van de burgeroorlog van 2008, doet men hier alsof we de ergste crisis in 70 jaar doormaken.

http://www.youtube.com/watch?v=T51nsraUkMQ zou ook herkenbaar voor 'm kunnen zijn. Wie eenmaal een Steers-burger geproefd heeft wordt echt niet meer blij van Mac of BK.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik terug kwam uit Egypte merkte ik dat wij in Nederland helemaal niet zo sociaal zijn als dat we onszelf wijsmaken.

We zijn volledig op ons zelf gericht, gunnen anderen niets (of in elk geval nooit meer) en hebben een overweldigend gevoel voor materialisme. En dan zeggen we toch dat Nederland calvinistisch is...

Nou, dan bestaan er maar vele vooroordelen over "die zandbak", maar sociaal zijn ze er wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Helemaal met je eens Lotus. Ik woonde ook een tijd in Caïro en daar waren de mensen veel socialer en aardiger voor elkaar dan in Nederland
De meesten gelukkig nuchtere hollanders zijn.