Doen rijke olie landen ook mee aan ontwikkelingswerk?

Landen zoals Saudi Arabie en Iran bv.Hebben zei ook een potje hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik vond een artikel uit 2008 hierover, waaruit blijkt dat het in ieder geval niet hoog is: "Koenders wees erop dat landen in de Arabische wereld minder dan 0,1 procent van hun bruto nationaal product (bnp) geven aan ontwikkelingssamenwerking."

Heb verder (nog) geen artikel gevonden waarin staat dat zij dit bedrag verhoogd hebben.. Dus ze doen het wel, maar beperkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt weinig. Jammer ze zouden het internationaal veel beter doen, als ze dat op zouden hogen.

Andere antwoorden (1)

Ook landen als Saoedi-Arabië geven ontwikkelingsgelden. Tussen 1970 en 2006 gaf dat land 49 miljard dollar aan ontwikkelingssamenwerking uit. De gegevens die ik over Iran vind, doen meer vermoeden dat ze ontwikkelingsgeld ontvangen. Daar kan ik echter niet zeker iets over zeggen.