Wanneer spreek je van pedofilie(waar is de grens)?

Hiermee bedoel ik, wanneer is iemand een pedofiel. Van 1 keer zich aangetrokken voelen tot een jonger persoon? Of meerder keren?

Bronnen aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan prima Engels, dat is geen probleem. Ik zal het eens opzoeken!
Nu ga ik toch echt naar mijn bed haha!

Antwoorden (3)

Pedofilie heeft niets te maken met "zich aangetrokken voelen" tot een jonger persoon.
Een of meer keren is al helemaal geen criterium.
Het is een gevoel. Dat zit in je. Dat blijft.

Op pedofilie.nl is de definitie:
Pedofilie is de seksuele aantrekking tot (veel jongere) kinderen.
Oftewel:
het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.

Dus zich niet aangetrokken voelen tot andere mannen, of andere vrouwen, maar primair tot kinderen.

Als je dat voelt, dan kun je het daar heel moeilijk mee hebben, maar je hoeft er niets mee te doen.
Veel hetero- en homoseksuelen zijn ook celibatair, hebben geen seks.

Daarnaast is er dus
Pedoseksualiteit =
Seksuele omgang tussen een kind en een volwassene.

Toegevoegd na 28 minuten:
Je aangetrokken voelen tot een jonger persoon heeft daar niets mee te maken.
Er zijn heel veel relaties die heel goed gaan,
met een heel groot leeftijdsverschil.

Dat seks met minderjarigen verboden is,
dat is weer iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat pedofilie is, ik wilde alleen weten waar de grens is.
Dus de persoon ZELF kan alleen zeggen of dit een pedofiel is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of dit = of hij/zij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als een pedofiel, dus iemand die zich PRIMAIR en VOORAL aangetrokken voelt tot kinderen, maar daar niets mee doet en er niet over praat en niemand weet het,
ja dan zal niemand zeggen dat het een pedofiel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ja ik snap het ;)
Pedofilie is niet aan een aantal keren gebonden, maar gaat over een patroon in de sexuele voorkeur.l We spreken over het algemeen van pedofiliteit wanneer iemand zich sexueel aangetrokken voelt tot pre-puberale kinderen, waarbij het geslacht vaak niet eens ter zake doet. Dat is niet een kwestie van ' een keertje' of uitproberen ; over je gevoelens heb je nu eenmaal weinig controle. Een heel ander verhaal is of je er iets mee DOET, en of je dus van pedofiel pedosexueel wordt. En aangezien kinderen NOOIT een gelijkwaardige relatie met een volwassene kunnen aangaan, is dit type relatie in onze cultuur - terecht - volledig onacceptabel.

Je sexuele voorkeur is grotendeels aangeboren en voor een deel aangeleerd. Hoe groot de overeenkomst tussen verschillende ' afwijkingen' van de norm zijn (zitten bijvoorbeeld homosexualiteit, pedofiliteit en fetisjisme in dezelfde hersengebieden, of heeft de opvoeding / jeugdervaringen op een of meerdere hiervan een grotere invloed? En waar je tijdens je sexuele ontwikkeling mee in aanraking komt, wordt ook makkelijker onderwerp van affectie. Niet voor niets is het volledig scheiden van jongens en meisjes niet per definitie een goed idee. Maar je kunt gerust stellen : als je terugkerende seksuele fantasieen krijgt voor een bepaalde categorie mensen (of dieren desnoods) zit daar wellicht een stukje seksuele voorkeur.

Maar 'experimenteren' in gedachten komt zeker ook voor. Bijna iedereen heeft wel eens een stiekem fantasietje over een sexueel avontuur met iemand van het eigen geslacht, zonder homosexueel te hoeven zijn. Zo schijnen bij vrouwen bijvoorbeeld ook verkrachtingsfantasieen hoog te scoren, terwijl geen vrouw er aan moet denken te worden verkracht. Op het platteland was het vroeger (en op veel plaatsen nu nog) vrij gebruikelijk dat jongens hun eerste sexuele ervaring hadden met een dier, zonder dat bestialiteit hoog op hun ' verlanglijstje' staat; meer een combinatie van hormonen, nieuwsgierigheid en wat voor handen is. Zo kan er best eens een fantasietje over een totaal verboden / ontoelaatbare vorm van sex (bijvoorbeeld met een kind) door je hoofd schieten, terwijl je daar in het echt niet aan moet dénken. Dat hoeft dus absoluut niet te betekenen dat je pedufiel bent opf zelfs pedofiele gevoelens hebt. Het is eigenlijk meer de categorie : wie geil is wordt eigenlijk bijna overal wel opgewonden van.

(vervolg in reacties)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas wanneer je totaal niet in staat bent verliefd te worden / opgewonden te worden van iemand van het ander (of het eigen) geslacht van je eigen leeftijd, een volgroeid lichaam zeg maar, en alleen kunt denken aan seks met kinderen en dat het enige is dat je opwindt, ja, dan mag je wel stellen dat je een lastig probleem hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En aangezien kinderen NOOIT een gelijkwaardige relatie met een volwassene kunnen aangaan, is dit type relatie in onze cultuur - terecht - volledig onacceptabel. Dit zeg je, en ik ben het hier niet mee eens. Een kind van 14 (nog een kind dus) kan wél een relatie aangaan met een volwassene van 19 jaar (meerderjarig) Sjon3, mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat stel ik niet. Bovendien heb ik het niet bedacht.
Punt is dat sommige -met name mannen, maar ook vrouwen - alleen opgewonden worden van kinderen. Dat wil niet zeggen dat ze dat ook allemaal in praktijk brengen (gelukkig maar, want het gaat vermoedelijk om veel meer mensen dan we denken). Of het psychopathie is, zou ik niet durven zeggen. De vermoedens zijn dat pedosexualiteit net als homosexualiteit een veel voorkomende andere structuur in de hersenen is. Het ene accepteren we wel - althans, heden ten dage in onze cultuur ; dat is echt wel anders geweest), het andere - met zeer goede argumenten - niet. Maar dat wil niet zeggen dat de ene groep (homo's) normale mensen zijn met een andere sexuele voorkeur) en de andere groep (pedo's) gestoorde psychopaten. Dikke kans dat het vaak om gin eerste instantie wellicht normale mensen gaat, met een zeer ongelukkige sexuele voorkeur waar ze geen kant mee op kunnen.
De onbekendheid met de aandoening, het onbegrip en het taboe maken het wel heel erg moeilijk er goed mee om te gaan (c.q. niet te praktizeren, want genezen is niet mogelijk), omdat ze vaak alleen hun ei kwijt kunnen bij mensen die een volledig verkeerde invloed op ze hebben, namelijk de pedo-scene.
Kijk vele andere vragen over dit onderwerp op GV er maar eens op na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 19 -jarige die verliefd is op een 14-jarige
noemen we over het algemeen geen pedofiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet over verliefdheid, maar over seksueel aangetrokken. Dit is dus dan de eerste keer, is dat dan gelijk al pedofilie? Alleen Marleen zei dus: En aangezien kinderen NOOIT een gelijkwaardige relatie met een volwassene kunnen aangaan, is dit type relatie in onze cultuur - terecht - volledig onacceptabel. Daar ben ik het niet mee eens, vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje, een meisje van 14 en een jongen van 19 heeft helemaal NIETS maar dan ook niet ene ZAK met pedofilie te maken, en dat weet je toch hopelijk zelf ook wel. Bovendien zijn meisjes van 14 zelden of nooit prepuberaal, die zijn hard op weg hele vrouwen te worden. Bovendien is niet elk meisje van 14 nog een kindje en bij lange na niet elke jongen van 19 een volwassene, dus ook daar gaat die vergelijking niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen, als die jongen van 19 jaar, zich seksueel aangetrokken voelt tot een meisje van 14, kán het zijn dat het een pedofiel is (KAN..dit is lannggggg niet altijd)
En ik kan het weten.
Ik vraag alleen of jij dit vind.
En ik zei dat is het niet met jouw stelling eens.
Wat mij betreft kan het heel kort:

Dat een gedachte door je hoofd schiet is niet relevant, als ik tegen je zeg: denk NIET aan een roze olifant denk je METEEN aan een roze olifant.

Dus als het over sex met minderjarigen gaat schiet daar mogelijk een beeld van door je hoofd.

Ik denk echter dat als JIJZELF actief in dat beeld voorkomt of je fantaseert erover dat je dan TOCH AL EEN GRENS OVER BENT.

Niet dat je dan meteen een hopeloos geval moet zijn maar dat vraag je ook niet.

Als je erover kunt denken of praten en jezelf (al is het in een fantasie) ermee bezig kunt zien (zonder walging of afschuw) ben je over de grens, PUNT UIT!!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
PS en dan sluit ik WEL uit dat bijv een man zich aangetrokken voelt tot een meisje dat eruit ziet als 19 maar 14 blijkt te zijn. Dan valt de man gewoon op het beeld van een volwassen vrouw alleen blijkt deze het niet te zijn
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat als het meisje van 14 er ook uitziet als 14? Die man van 19 ziet waarschijnlijk toch dat beeld voor zich, met haar, maar is dát dan al ''over de grens''. Of is dat al als hij dit bij meerdere meisjes heeft?
amigo
12 jaar geleden
als een meisje eruit ziet als 14 heb je daar (in mijn mogelijk beperkte beeld) GEEN fantasieen over als volwassen man. En ook hier een slag om de arm, iemand van 19 is voor de wet wel volwassen maar wat betreft zijn liefdesleven mogelijk nog niet dus als het een soort puberliefde is tussen iemand van net boven de 18 zou het wel kunnen Maar valt een man van 35 voor een meisje met het uiterlijk van een kind, ja dat is (zwaar) over de grens
amigo
12 jaar geleden
ik realiseer me ineens dat ik daar een ENORME discussie mee kan ontketenen. Die 19 jarige moet nl WEL over de voorkeur voor hele jonge meisjes (eerst ok door zijn eigen onervarenheid) heen groeien, gebeurt dat niet en blijft hij "hoe jonger hoe leuker"" vinden is het alsnog mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat maakt het verhaal al wat beter ja. Daarom is dus ook de vraag, waar is die grens.
Die grens is dus niet bij 1 persoon, maar bij meerdere denk ik.
Dankjewel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man van 19.......wanneer heb jij voor het laatst een knulletje van 19 over de vloer gehad ?
Tussen pedofilie en ' op jonge meisjes vallen' zit al een levensgroot verschil, en de leeftijd van de jongeman (of vrouw) in kwestie speelt zeker ook een rol ; een jongen van 12 die op meisjes van 11 valt, is buitengewoon normaal en geenszins pedofiel; hooguit is-ie er vlot bij. De grens waar Ytje het over heeft is ongetwijfeld moeilijk aan te geven ; er zullen gerust 'op-het-randje'-pedofielen zijn die graag met zo jong mogelijk ogende maar niet meer ' strafbare' meisjes omgaan. Of er in elk geval over fantaseren. Echte pedofilie, die waar we allemaal ook de grootste hekel aan hebben, zijn toch echt volledig volwassen mannen die sexueel aangetrokken zijn tot jonge kinderen die nog geen of nauwelijks puberteitskenmerken vertonen.
amigo
12 jaar geleden
Ytje, dat wat betreft meerdere personen, daar ben ik het toch niet mee eens.
Waarom telt het pas bij herhaling, als ik in een winkel iets meeneem zonder betalen heet dat toch ook gelijk diefstal, niet pas als ik het blijf doen En Marleen, die van jou vind ik moeilijk. Eerst dacht ik JA dat is de term: puberteitsverschijnselen
Maar een meisje van 12 dat al helemaal is gevormd (komt voor) vind ik toch fout, erg fout Ik denk alleen dat als de man OPRECHT denkt dat ze 18 is, je hem zijn gevoel niet kwalijk kunt nemen (hij verwacht dan met een volwassen vrouw te maken te hebben). Als het goed is knapt hij ook af als hij merkt dat ze 6 jaar jonger is dan hij dacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een - normale- man ECHT denkt dat een meisje 18 is en ze blijkt 12, of zelfs 14, schrikken ze zich in de regel te pletter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus amigo, zeg je dat als een man van 19, zich seksueel aangetrokken voelt tot een meisje van 14 (die eruit ziet als een meisje van 14) en hij denkt en fantaseert over seksuele ervaringen met haar, dan is hij een pedofiel? In jouw ogen? Of heb ik het mis?
amigo
12 jaar geleden
oei ytje nu maak je het moeilijk voor me, die 19 jaar is dus wel een beetje een grijs gebied omdat ik me jongens kan voorstellen die zo groen als gras zijn, maar als je die niet bedoelt, hebt het echt over jongens die gewoon echt volwassen zijn in hun doen en laten EN redelijk wat ervaring hebben op sexueel gebied, NEE die zouden in mijn optiek GEEN belangstelling mogen hebben voor 14 jarigen die zich ook gedragen of ze 14 jaar zijn. De term pedofiel is gelijk erg beladen maar ik vind het niet "normaal " als ze alleen voor deze groep belangstelling hebben. Ik denk trouwens zelf (maar ben verder geen expert op dit gebied), dat de term pedofiel toch vaker wordt gezien bij mannen die toch wat ouder zijn, minimaal 23-25 jaar, dan is het voor IEDEREEN duidelijk als ze belangstelling hebben voor meisjes van 14.
Die van 19 krijgen dus een paar jaar het voordeel van de twijfel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amigo, daarom ook de vraag. Heel veel mensen denken er niet bij na dat een pedofiel ook gewoon 19 jaar kan zijn, of deze in gedragingen zou groen is, of volwassen. Ik snap je punt nu, bedankt!