In Nederland zijn tegenwoordig de volgende warenhuizen actief: de Bijenkorf, Vroom & Dreesmann en HEMA. Exclusievere warenhuizen zijn: Maison de Bonneterie (Amsterdam en Den Haag, kleinere vestigingen in Laren en Heemstede) en Metz & Co (alleen in Amsterdam).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De hema is ook een warenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik googel op warenhuizen dan komen er ook nog uit:
Xenos, Blokker, Kwantum, en Euroland.

Toegevoegd na 17 minuten:
Marskramer hoort er nog bij.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Xenos, blokker en marskramer zijn winkelketens, geen warenhuizen.
Amadea
12 jaar geleden
Hoezo dan, V&D en de Hema zijn toch ook winkelketens waar diverse waren kunnen worden gekocht?
Ikea dan ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warenhuis heeft een uitgebreid assortiment op allerlei terreinen. Dus niet alleen op het gebied van kleding, of huishoudelijke artikelen, ed. maar op veel gebieden.
De Hema is een klein warenhuis.
Dan heb je het wel zo'n beetje gehad in Nederland.
Vroeger had je ook nog de Galerie Moderne.
En Wehkamp noemt zich het grootste online warenhuis.