Is het een voordeel om Engels als moedertaal te hebben?

een praktisch voorbeeld is bijv. Het internet, volgens mij bevat het internet zoveel meer aan informatie en diensten in de Engelse taal dan in andere talen en zo zijn er wel meer voorbeelden? Zijn dus mensen die in een Engelstalig land worden geboren of Engels als moedertaal hebben niet in het voordeel wat dit betreft?

Toegevoegd na 2 minuten:
+ ik stel deze vraag omdat ik vaak dingen zoek op het internet die in het nederlands niet te vinden zijn en in het Engels zijn ze zodanig moeilijk dat ik er ruim de tijd voor moet nemen om het te kunnen begrijpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Absoluut een voordeel tegenwoordig... Ik hoop dat we met zijn allen (in europa) zo snel mogelijk alles in het engels kunnen doen. Het scheelt een hoop verwarring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Engels als moedertaal is niet nodig, maar enige Engelse taalkennis is wel gemakkelijk.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met Anoniemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt nog maar te bezien. Vaak kennen engelstaligen ook maar 1 taal: engels. Zelfs onder elkaar kunnen ze elkaar dikwijls niet verstaan, voorbeeld: Tony Hayward van BP moest naar de rechtbank in de VS, toch konden ze elkaar moeilijk verstaan (engels en amerikaans). Zich inleven in een ander als je slechts 1 taal kent, wordt heel lastig.
Nederlanders zijn gezegend met het krijgen van onderwijs in andere talen. Ons inlevingsgevoel is in het algemeen beter dan engelse moedertaligen. We doen met iedereen zaken (vaak zonder tolk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV doet raar, wilde dit als antwoord plaatsen, ging niet (this field is required)
jc54
12 jaar geleden
Op steeds meer middelbare scholen wordt tegenwoordig tweetalig onderwijs gegeven. Dus niet alleen Engelse les, maar complete lessen (zoals wiskunde) ook in het engels te geven. Als je een dergelijke opleiding hebt genoten, heb je enige Engels taalkennis en is het nog steeds niet je moedertaal.
Ja, dat is zeker een voordeel!
Nou ben ik gelukkig erg goed in Engels, dus het meeste begrijp ik wel. En toch zijn er nog wel eens dingen die ik meerdere keren moet lezen om het goed te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel heel verstandig om Engels goed te beheersen. Als moedertaal hoeft niet persé, maar het geeft je wel een voorsprong. NIet alleen op internet, maar ook veel vakliteratuur is alleen in Engels.

Je Engels bijspijkeren doe je door bv engelse boeken te lezen.
Onze dochter van 8 krijgt al Engels op school, en wij spreken vaak ook Engels tegen haar, en tegen elkaar. Want wij zijn denken zeker dat het je een voordeel geeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik studeer meerdere talen. Het is een voordeel als Engels jou moedertaal is, vooral als je later werkt bij een bedrijf met internationale banden. Des de meer talen je beheers, des te beter. Engels is een belangrijke taal. Ik kan er geen nadeel inzien, dat je Engels jou moedertaal is. In de meeste landen redt je het gewoon met Engels alleen.