Zijn er (voor en na) fotos van de monumenten die vernield zijn tijdens de 2e wereldoorlog?

Ik herinner me dat er ergens in het oosten van Nederland een toren is opgeblazen, met mensen er nog in ook, door de Duitsers. Die is nooit herbouwd. Is er ergens een website waar dit soort gebouwen opstaan? En ook van andere landen als Italie en Frankrijk etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het gaat om foto's van een ramp en de "schoonheid" van destructie is dit een leuk onderwerp:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=pictures+san+francisco+earthquake&um=1&ie=UTF-8&ei=UbXaSt37KIzT-Qbs-qy1DQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CB4QsAQwAw

Dat is namelijk de aardbeving in San Fransisco in 1906. Wellicht bizar maar ik heb een wand in mijn huiskamer aan deze ramp gewijd gewoon om de pure schoonheid van deze foto's. Als je goed zoekt op Google hierop kun je hoge resolutie foto's hiervan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die foto's zijn er in ieder geval van de plaatselijke kathedraal...

Alleen van mij persoonlijk hadden ze die mogen laten, zoals de Duitsers die hebben achter gelaten in september 1944. Want we hebben nu ieder weekeinde 6 keer een klokkenterror met 92 dB(A). En dit is met officiële apparatuur gemeten op +/- 200 meter afstand...