Zijn de bruine en zwarte rat wettelijk beschermd in Nederland?

Oftewel: moet ik een vergunning of ontheffing hebben van de provincie als ik er een dood sla? Of hun rust verstoor?

teusvh
7 maanden geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dieren zoals huismuizen, zwarte ratten en bruine ratten zijn niet beschermd. Daarom mag je met behulp van een val of klem op eigen terrein op ratten jagen om ze te doden. Gif is verboden en je mag ook niet op andermans terrein zoals in het park, straat of de tuin van de buren een klem plaatsen.
fremar
7 maanden geleden