Kan je worden geweigerd in een supermarkt , als je met een winkelwagen aankomt van een andere supermarkt? Extra uitleg

Wij gaan naar de c1000 en de Lidl , die twee zitten naast elkaar. We pakken een c1000 winkelwagen , zetten de kleine van bijna 2 erin , doen boodschappen. Laden de boodschappen in de auto , lopen terug , haalt de kleine eruit , pakt een winkelwagen van de Lidl ( die naast die van de c1000 staan), zetten kleine erin , doen boodschappen bij de Lidl. Maar wat nou als ik met de c1000 winkelwagen de lidl inloop? Kunnen ze me weigeren? Die kleine kan lekker blijven zitten , hoef je niet voor een meter te lopen om een Lidl winkelwagen te pakken , is veel handiger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

ik ben nog nooit geweigerd in een supermarkt omdat ik met een wagentje van een andere supermarkt daar boodschappen doe. Ik doe dit toch al zo'n 4 jaar.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt voor de supermarkten, zolang je je geld maar uitgeeft bij hen. Of je dan met een ander wagentje binnen komt maakt niet uit. Zie het maar zo: de Lidl is blij dat je ondanks dat je een wagentje hebt van de C1000, je toch bij hen boodschappen komt doen. En de C1000 is blij dat jij reclame maakt voor de c1000 door met hun wagentje rond te lopen. Wil je geen 'schuldgevoel' hebben jegens de een of de ander, kun je om beurten de ene wagen nemen en volgende keer dat je weer boodschappen doet de andere.( dit doe ik overigens niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je onderbouwing is een plus waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (7)

Nee, daar wordt echt niet op gelet. Mijn moeder loopt dagelijks met een Super-de-Boer-winkelkar de Lidl en Aldi in; niemand die er om maalt. Iedereen doet het, het is echt volkomen normaal. Het zou toch te gek worden als je -zoals je zelf aangeeft- voor elke winkel van karretje moet wisselen, met alle rompslomp die erbij komt kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me niet, je kan ook gewoon met een tas van Appie de C1000 binnen lopen, het gaat er om dat je boodschappen doet bij hun winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit met welk winkelwagentje een supermarkt inloopt, als je maar wel weer het winkelwagentje in de juiste rij terug zet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het gewoon doen! Als die winkelwagentjes van 2 supers in twee rijen naast elkaar staan zal deze situatie wel vaker voorkomen en kijkt niemand er meer van op.
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk, sterker nog; de eigenaar / beheerder van het winkelwagentje mag dan aangifte doen van diefstal, het wagentje wordt dan namelijk voor iets anders gebruikt dan wat het doel is.

Daarbij heeft een supermarkt in beginselen het beleid dat er in de winkel geen reclame gemaakt mag worden voor een andere supermarkt en als ze dit opnemen in de huisregels kan men zelf boodschappentassen van een andere supermarkt weren uit hun pand.

Echter zal er geen enkele supermarkt een dergelijke actie ondernemen, het gaat altijd ten kosten van de klantenkring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij gewoon netjes je boodschappen van de vorige winkel eerst in de auto blijft zetten, is er niks aan de hand. Ze zullen misschien wat raar kijken, maar ze zullen er echt niks van zeggen.

Maar misschien kun je het eens omwisselen en eens met een lidl kar de c1000 ingaan.
Dan valt het al een stuk minder op dan wanneer je altijd in de lidl met de "verkeerde" kar loopt.

Ik zou het in elk geval gewoon zo blijven doen, je eigen gemak is toch een stuk belangrijker dan de blikken van de supermarkt medewerkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms hebben winkelwagentjes een blokkeersysteem om te voorkomen dat mensen ze voor andere dingen gebruiken dan waar ze voor bedoeld zijn. In zo'n geval kan het lastig zijn om het wagentje mee te nemen naar een andere winkel.

Als ze vlak naast elkaar zitten lijkt het me geen probleem. Belangrijkste is dat je al je boodschappen afrekent. Of je dan gebruik maakt van een mandje, wagentje van de ene winkel of de andere of misschien wel je eigen boodschappenwagentje zal niet veel uit maken.