Hoe kan er een teveel aan gevangenissen zijn, terwijl men korte tijd geleden meerdere gevangenen in één cel wilde zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het waarom moet ik je schuldig blijven, ze weten waarschijnlijk gewoon niet wat ze willen.
Een lege cel kost in ieder geval meer dan een gevulde. Maar ondanks de grote leegstand van cellen, stoppen ze nog steeds meerdere gedetineerden in 1 cel. Er zijn behalve 2-persoonscellen, nu ook 6-persoonscellen, terwijl er hier in mijn woonplaats de duurste gevangenis van nederland is gebouwd, waarvan nu hele vleugels gesloten zijn vanwege leegstand. allemaal geld weggooien. zijn ze toch al zo goed in in dit land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het verhuren van celruimte aan België, zal er eerdaags wel weer een tekort zijn.

Andere antwoorden (2)

Zal wel te maken hebben met de nederlandse rechtsspraak. Slechte jeugd gehad is al genoeg reden om straffen met minimaal de helft terug te draaien, waarvan de helft dan weer uitgezeten kan worden middels huisarrest.

Sorry, C4th heeft niet echt veel vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak. Als er iemand bij jou thuis inbreekt, dan begint het er op te lijken dat je hem haast moet aanbieden mee te helpen zijn busje in te laden. Sla je hem neer, dan wandelt hij vrolijk het politiebureau uit, terwijl jij vastzit wegens het neerslaan van een "onschuldige arme jongen die een slechte jeugd gehad heeft en zich per ongeluk in de voordeur vergist heeft".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnenshuis Daudmeppen en dan snel op straat het hoekje om;-) slepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en er nog rugklachten aan over houden ook :)
Toen men om meer cellen riep was de omvang van de crisis nog niet goed doorgedrongen tot Den Haag.