Welke extra zaken moeten worden geregeld als iemand 18 word?

behalve:
-een feest
-ziektekostenpremie gaan betalen.
-kinderbijslag stopt
Zijn er nog meer dingen die veranderen of die geregeld moeten worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Zo nodig aanvragen van studie financiering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studiefinanciering aanvragen
Rijbewijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inschrijven als woningzoekende (ivm de lange wachtlijsten duurt het wel een paar jaar voor je iets hebt. En zo spaar je toch rustig je puntjes bij elkaar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgtoeslag aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens, een lijstje voor je!
Sterker nog: twee lijstjes voor je!
Als je google'd op '18 regelen' krijg je een hele verzameling goede links te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top antwoord +
ALs het kind niet studeert heeft het geen WA verzekering meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal kloppen bedrijven en instanties zelf bij je aan dmv post te sturen.

Zo moet bijvoorbeeld bij de bank een jongerenrekening worden omgezet een naar volwassene rekening.

Ook moet de zorgverzekering omgezet worden.

En het is verstandig een WA verzekering te nemen.