In welk opzichte verschilt de etos eigenlijk van de kruidvat en de da?

Aangezien het assortiment ongeveer het zelfde is, maakt het tegenwoordig weinig uit waar je je spulletjes haalt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (6)

Net zo veel als de AH van de c1000, jumbo, dirk etc... niet.

Beetje qua prijzen en net een paar producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind ze verschillen op het gebied van service, orde en netheid en schreeuwerige aanbiedingen. Bij etos kun je iemand om advies vragen, net als bij de DA. Ook vind ik de Kruidvat zeeer rommelig, maar dat versterkt natuurlijk hun imago van 'de goedkoopste zijn'. Ook die hysterische communicatie van aanbiedingen vind ik over-the-top. Maarja, smaken verschillen.
Als je voor goedkoop gaat, kies je voor de kruidvat, als je voor advies en service gaat kies je voor Etos en DA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk denk dat ze niet veel verschillen in producten maar qua prijs en de acties die zij hebben.. En dat ze allemaal een eigen huismerk product verkopen.. En vaak kun je bij kruidvat ook dvdtjes en snoep en fotos laten ontwikkelen.. Wat bij da en etos niet mogelijk is.. En ieder heeft zijn eigen motto.. Bijvoorbeeld.. Kruidvat steeds verassend altijd voordelig ofso.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga zelf naar de kruidvat als ik spulletjes nodig heb, want daar is het assortiment vrij groot, maar ze hebben nu in amsterdam de kruidvat helemaal verbouwt en nu vind ik het lelijker. Dirx is volgens google de best drogisterij. Gevolgd door etos(2x boven aan) en als derde DA(11x boven aan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Etos en DA is altijd een gediplomeerd drogist aanwezig. Daar willen ze bij het Kruidvat nog wel eens de hand mee lichten. De kennis en service is daardoor bij de DA en Etos gewaarborgd.
Etos is een drogisterij van een keten, behorend bij Albert Heyn. Bij de DA zijn onafhankelijke drogisten aangesloten, die alleen een gedeelte van de inkoop gezamenlijk verzorgen, maar verder zelfstandig zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat maakt ook het prijsverschil, het Kruidvat steekt minder geld in personeel en koopt voordeliger in door de grote partijen +
Ivana
12 jaar geleden
En ze ontduiken de wet, door (vaak) de afwezigheid van een gediplomeerde. Op die manier valt er ook veel te bezuinigen, maar dat is oneerlijke concurrentie. Dat is onbelangrijk als het over een make-up tas gaat, maar bij een hoestdrank of pijnstiller kunnen vragen worden gesteld, waar ze geen zinnig antwoord op weten.
Naast de verschillen in prijzen en eigen merk artikelen vind ik ook dat er een verschil is in de winkelinrichting. In ieder geval bij Etos en Kruidvat (DA zit hier niet in de buurt).

Bij Etos is het netjes ingericht en zijn paden toegankelijk en oogt het opgeruimd. Bij Kruidvat weten ze de winkel soms zo vol te proppen met allerlei bakken of obstakels dat je niet meer ziet wat er staat of er helemaal niet bij kan komen.

Voor mij is het verschil dus : Kruidvat ga ik naar toe als ik heel gericht iets moet hebben en weet wal ik wil. Ik ga naar Etos als ik nog niet weet wat ik wil en meer wil rondkijken.