Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke van deze 3 universiteiten is het beste??een vriend van me vroeg het uit china, maar ik zelf weet het niet! wat zou jij kiezen en waarom?!

voor welke zou jij gaan en waarom? kan je mij de voor een nadelen van geven.
het gaat om deze 3 universiteiten
1. Universiteit van Amsterdam, economische en zakelijke
2. Rijksuniversiteit Groningen, Business Administration: International Business & Management
3. Erasmus Universiteit Rotterdam, Bachelor in International Business Administration

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens de ranglijst Nederlandse universiteiten is de Universiteit van Amsterdam het beste. Zie de bron, daar staat de volledige ranglijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze afweging zelf ook gemaakt afgelopen jaar.

Amsterdam is volgens onderzoeken de beste universiteit van de drie; Rotterdam staat het best aangeschreven als het om economische studies gaat. Echter(!), studies in Nederland schelen qua kwaliteit veel minder van elkaar dan bijvoorbeeld in Engeland het geval is. Rotterdam staat beter aangeschreven, maar dit betekent niet dat Groningen of Amsterdam slecht zijn. Integendeel, alle drie de universiteiten bieden uitstekende bachelors aan.

Ik heb mijn keuze dan ook gemaakt op basis van de stad zelf -want vergeet niet, je woont er toch zeker een jaar of vier- en niet op basis van de universiteit zelf. Ik ben voor gezelligheid en het studentenleven gegaan, en dan kun jij vast wel raden waar ik terecht ben gekomen.

Achteraf gezien een uitstekende keus geweest, ik heb het hier ontzettend naar mijn zin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Erasmus in Rotterdam. De lijst van bovenvermelde antwoordgeefster geeft een "over all" lijst.
Voor Business Administration moet je echt naar R'dam. Heeft ook een veel groter netwerk in dat gebied.
Dat Delft bijv op de 5e plaats staat, zegt nix. Kun je Industrieel Ontwerpen studeren aan de UvA?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding