Klopt het dat sommige mensen geen partner vinden?

Om mezelf als voorbeeld t

Toegevoegd na 8 minuten:
Om mezelf als voorbeeld te geven. Ik ben een jongeman van bijna 30 met weinig sociaal contact met vrienden, enigst kind en geen contact met ouders. Wordt vaak afgewezen op een dating site en als ik een date heb zeggen E dat ze het er bij willen laten. Heb wel een relatie gehad van anderhalf jaar en ook samen gewoond, maar heb verder nooit een vaste relatie gehad. Nu ik bijna 30 ben twijfel ik of dat nog gaat gebeuren. Komende tien jaar zijn in elk geval erg belangrijk voor de invulling van de rest van m'n leven. Ik zou gewoon graag ook huisje boompje beestje willen maar het gebeurd maar niet. Gebeurd dit veel in onze maatschappij en wat voor oplossingen zijn er voor? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K
Drepolli
12 jaar geleden
Ik vraag mij af hoeveel procent dat is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben blij dat ze de moeite hebben genomen inhoudelijk op mijn vraag in te gaan. Ik kan er wel wat mee.
SentWierda
2 jaar geleden
@Player66. Indrukwekkende beschouwing. Ik maak uit uw formulering op dat u ervan uitgaat dat de vraag onlangs is gesteld. Maar de vraag dateert van 2011.
De hoofdvraag van bebopole is onduidelijk. Want -geen partner vinden- is onder te verdelen in drie groepen:
- geen partner kunnen vinden (verreweg de grootste groep)
- geen partner willen vinden (komt vaker voor dan gedacht)
- geen partner mogen vinden (bijv. onder druk van buiten).
Over dit onderwerp (waarom partnerloos?) zijn diverse boeken verschenen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hallo,ik versta wat je bedoelt,ik heb dit ook meegemaakt.Ze zeggen aan ieder potje past een deksel,daar geloof ik niet in.Ik ben 56 jaar,geen vrienden,geen lief,geen kinderen,verlegen,de mensen begrijpen mij niet.Ik ben nochtans deftig opgevoed.Mij doet het al 40 jaar pijn,te leven zonder liefde van een vrouw,zonder vrienden,gewoon omdat ze niet willen de tijd steken,in een man,die niet sociaal is ingesteld.Maar in zijn hoofd goede bedoelingen heeft,en veel liefde kan geven.Als ik koppels bezoek, waar sommige vrouwen opvallen, ongelooflijk,dikkebekeken,rijken,goed kunnen uitleggen.Maar ze zijn ze daarom gelukkig?'Ik kan de relaties op mijn 1 hand tellen,en allemaal vrouwen ,die ik financieel heb geholpen.Ik sta sinds 6 jaar op invaliditeit,en sta er overal alleen voor.Maar jij bent amper 30,dus maak u niet ongerust,je hebt nog een hele tijd voor u ,om de ware liefde te vinden.Mijn generatie is 'anders.Als ik u 1 iets,kan zeggen,dat is,ware liefde komt zelden voor,heb je niet de capaciteit om net als ik het goed kunnen uit te leggen,ik zou zelf zeggen,stout zijn tegen een vrouw,dan vind je geen liefde.Maat boven al,en dit meen ik,alles draait rond geld,er is geen enkele vrouw,die een man neemt,die geen of weinig geld heeft,of een laag inkomen.Dit lijkt verbitterd wat ik zeg,maar dit is mijn levens ervaring.Geef mij een mooie wagen,wat geld,en u vertrouwen is versterkt.Vrouwen die echte liefde willen,vind je zelden,vrouwen die krapulen willen met geld,zijn er genoeg,ja de frustratie,de eenzaamheid na al die jaren,ik weet wat ik kan bieden,maar dit is niet genoeg voor vrouwen.Money money always funky,it's a rich men World.
SentWierda
2 jaar geleden
Tja. Bovenstaande reactie van Player66 was eerst een antwoord. En daarop heb ik gereageerd.
Maar.... nu staat mijn reactie boven het oorspronkelijke antwoord van Player66. Dat is verwarrend. Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Antwoorden (8)

Ja, dat kan zeer zeker kloppen, zelf ben ik ook 30 jaar jong, relaties heb ik nooit gehad en dan tel ik kleuterliefde van school even niet mee en denk ook niet dat het er ooit van komt in mijn geval.
Contacten heb ik ook niet veel, met mijn moeder wel, verder een handjevol goede vrienden en kennissen, daar blijft het bij

De term: 'eeuwige vrijgezel' zit blijkbaar meer waarheid in dan ik dacht.

In mijn geval is dat niet erg, denk ik, ik heb me er al min of meer bij neergelegd en doe er ook niks (lees: niet genoeg moeite voor) om dat te veranderen.

Je zal de eerste en laatste niet zijn die met frisse tegenzin vrijgezel is, anderen lijken er bewust voor te kiezen of het overkomt hen gewoon niet, dat zijn dingen, die kun je ook niet afdwingen denk ik altijd maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord. Kan nog geen plussen uitdelen, maar je houd er 1 van me tegoed,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
ItisILeClerc
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allen dank voor de +en:)
Weet je ik denk het ook, dat de maatschappij aan het veranderen is. Mensen worden bewuster van hun keuzes. Een relatie is niet meer om een gezin te kunnen stichten of niet meer alleen te zijn, maar de partner wordt gekozen op de aanvullingswaarde die hij of zij op de ander heeft.
Het is meer een proffesionele eenheid.
Zelf heb ik het ook, vrouw ,deze week vier ik mn 31ste verjaardag, een aantal vrienden, heb 2 relaties gehad ook samen gewoond, maar naar het schijnt ben ik heel moeilijk te zijn om een relatie mee te hebben. Ik zie dat niet, ben juist erg makkelijk in mijn beleving. Maar goed.
Vorig jaar heb ik besloten dat ik mijn leven alleen maar voor mijn fun ga inrichten. Niets partner, gewoon een paar leuke mannen om mij heen.
Heb me in geschreven op aff ( googlen) en dat is goed voor jezelf vertrouwen als je het goed speelt. En sinds kort zit ik op salsa.
En ken je de film yes man?? de film is bout maar het idee is goed. Gewoon ja zeggen op dingen die je normaal gesproken niet doet.

Het gaat niet over de komende 10 jaar. Het gaat om nu. Ben jij nu de persoon die jij wilt zijn. Zoniet doe er wat aan.
Dan moet de rest toch vanzelf volgen?

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
ItisILeClerc
12 jaar geleden
heel goed
Als je een relatie wilt, dan moet je er eerst wel open voor staan. Als je er al vanuit gaat, dat het toch niks gaat worden en dat je de rest van je leven wel alleen zal blijven, dan wordt het ook niks.

Ook al heb je weinig sociale contacten, je komt overal leuke mensen tegen. Al is het maar in de supermarkt of bij het tankstation.

Probeer je een beetje vlot op te stellen en knoop eens een praatje aan met mensen. Veel mensen zitten wel op een babbeltje te wachten, maar durven de eerste stap niet te zetten. Wie weet komt er iets uit voort en zo niet, dan heb je toch weer een leuk gesprek gehad. Stel je verwachtingen alleen niet te hoog in, want dan loop je weer tegen teleurstellingen aan.

De oude tegeltjes wijsheid; op ieder potje, past... klopt echt. Het is dus alleen een kwestie van er open voor staan en je niet te terughoudend opstellen.

En vergeet niet, dat je je als single ook prima kan vermaken. Vergeet dus niet te leven.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Vroeger was een relatie haast verplicht, men koos dus vaak "de eerste de beste" om maar iemand te hebben. Nu hoeft dat niet meer en je ziet dus ook steeds meer vrijgezellen.
Als jij toch op zoek bent naar een partner zou het interessamt kunnen zijn om uit te vinden waarom je dates "het hier maar bij wilden laten"-> bijv. omdat je neuspeutert of alleen maar over jezelf praat. Dat zijn dingen die je kunt veranderen waardoor je meer kans maakt. Op elk potje past een dekseltje, maar je moet wel zorgen dat je een goed potje bent :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de feitelijke vraag zou moeten zijn of het hebben van een relatie ook echt belangrijk is. Het is ook vaak een beeld die je krijgt als je naar anderen krijgt en je dit terug spiegelt naar jezelf.
Het enige wat echt belangrijk is in het leven is jezelf leren kennen (zonder al die invloeden van anderen) en van daaruit jezelf de liefde en aandacht gaan geven. Je bent alleen geboren op de wereld en je gaat alleen weer dood. In de tussentijd is er maar 1 waar je echt de liefde van kan krijgen: namelijk jezelf.

Dit is tenminste de wijze waarop ik in het leven sta.

Als je alleen bent is het een mooi moment om jezelf te leren vinden. Vergeet jezelf niet als je kijkt naar anderen hoe het zou moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
ItisILeClerc
12 jaar geleden
goed antwoord
Ja, dat kan. Sommige mensen willen het niet of zijn er niet toe in staat. Als jij het wel wilt, dan komt het waarschijnlijk wel goed. Zorg alleen wel dat je realistisch blijft en ga niet als verlegen jongen op jacht naar supermodellen. Dat leuke buurmeisje moet je echt niet vergeten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Wanneer je het hebt over een alles-overheersende liefde, iemand die de passie van je leven is, dan heb je gelijk. Er zijn slechts weinig mensen die zó'n partner vinden.

Ga na wat je in een partner zoekt, maak een lijstje van eigenschappen die je belangrijk vindt. Kijk dan naar jezelf; hoe is dat lijstje op jóu van toepassing? Zou jijzelf een goede partner zijn voor iemand? Partners houden je een spiegel voor, en je vindt het ècht niet altijd leuk wat je daarin ziet...
Zorg er in ieder geval voor dat je een goede VRIEND bent - voor jezelf en voor anderen. Daar begint het mee.

Wat ik bedoel te zeggen is dit: STOP MET ZOEKEN! Wanneer je té graag wilt, voelen je dates dat aan en dat werkt benauwend.
Zorg er eerst voor dat je goed gezelschap bent voor jezelf, en dat je van jezelf leert houden. Wanneer je tevreden bent met jezelf, en dan ook nog ervoor zorgt dat er ruimte is voor een partner, zowel in je leven als in je huis, trek je haast automatisch een partner aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het klopt dat sommige mensen geen partner vinden. Ik ken er persoonlijk enkele. Maar ik moet zeggen dat ze er weinig hinder van ondervinden, integendeel.
Als je echt graag een partner wil dan moet je er voor openstaan. Je kan bijvoorbeeld een en ander veranderen aan je levensstijl. Je zegt dat je weinig sociale contacten hebt. Daar kan je zelf iets aan doen.

Nodig zelf mensen uit.
Leef: ga naar buiten en doe dingen die je leuk vindt. Verander van stek en ga naar nieuwe cafés en restaurants.
Ben je geen makkelijke prater, volg een cursus sociale vaardigheden.
Hobby’s en sport geven veel mogelijkheden om iemand te ontmoeten.

Ook kun je een professioneel bureau inschakelen. Onderzoekers geloven dat veel mannen en vrouwen baat zouden kunnen hebben bij professionele hulp tijdens hun zoektocht.
En tenslotte: Zet geen grote druk op jezelf om een partner te vinden. Richt je leven zo in dat je sterk, onafhankelijk en zelfverzekerd overkomt en niet als wanhopig op zoek.