Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je het luchtalarm niet hoort, moet je dat dan ergens aangeven?

Ik hoor nu het luchtalarm, voor geloof ik het eerst dit jaar. Voorheen was ik op maandagen altijd in hetzelfde gebouw, en daar heb ik het dus nooit gehoord! Moet ik dit ergens aangeven? Lijkt me toch wel raar.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja dat vielt me ook op elke week. Maar waarvoor is dat eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
uh, het luchtalarm? dat is niet elke week, alleen elke eerste maandag vd maand.
Het is een test.
(algemene ontwikkeling).
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
oh oke.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

je kunt dit aangeven bij de gemeente waar je verblijft...

ik hoor het geluid ook niet altijd... met ramen dicht de radio aan, hoor ik de sirene niet... vandaag was het juist stil in huis met het raam op een kier en toen wist ik precies dat het 12 uur was...

natuurlijk ie het de bedoeling dat je overal de sirene hoort...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Tja, daarom. Die maandagen had ik geen muziek aan, zat in een lokaal (ook niet echt supergeconcentreerd ;) )

Andere antwoorden (6)

Nee hoor dat hoeft niet. Er is een Big Brother in dit land...
Dat je het niet gehoord hebt, kan te maken hebben met je concentratie op geheel iets anders. Ik heb net wel ergens luchtalarm gehoord, maar heb niet echt beleefd.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee hoor... Niet nodig... En zeker niet verplicht...

Toegevoegd na 4 minuten:
Ga naar klachtenformulier bij elke gemeente, dus als je wil dan doe dat maar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De vraag is of je weet dat je het niet hoort als je het niet hoort. Dus kan je nooit verplicht of gevraagd worden iets aan te geven wat je niet merkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je daardoor onveilig voelt dan kan je contact op nemen met de gemeente. Ik heb er net ook even op gelet en hoor dat ding ook nauwelijks. Gelukkig maar, want het is een takke herrie en is volgens mij nog nooit gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je hoort het toch nu. Dus alles is in orde.

De vorige keren was kennelijk niet goed, dus misschien is daar toen wat aan gedaan.
Maar nu is het goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Gezien de gebeurtenissen van de laatste tijd zal het alarm dan toch wel te laat afgaan,of helemaal niet.
Trouwens watzijn de normen om het af te laten gaan? Ik ben bang,dat wanneer zo'n sirene begint te loeien het gros van de mensen niet weet hoe te handelen.
Als je het belangrijk vindt om het te horen,kun je het idd bij je gemeente aangeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing