Ieder land heeft zijn eigen manier van taalgebruik. Zijn er ook landen die een andere rekenmethode hebben?

Of is in elk land 1+1=2 normaal. Hopelijk leg ik zo goed uit wat ik bedoeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De basis van getallenleer is overal hetzelfde: 1+1 is altijd en overal 2. Er bestaan wel verschillende getallenstelsels (bijv. het binaire, waarbij alleen 0 en 1 worden gebruikt). Ook zijn er verschillende coordinaatstelsels, waardoor afstanden tussen punten anders gedefinieerd zijn, maar de toepassing hiervan verschilt niet per land.

Tot slot kunnen er wel verschillende handigheidjes per land of periode zijn. Zo leerde ik vroeger delen met staartdelingen, en worden er tegenwoordig ook andere methoden onderwezen. Maar in elke methode zal de uitkomst van een berekening gelijk zijn. Enkel de weg naar de uitkomst is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of dit specifiek is wat je bedoeld, maar:
Sinds dit jar zit er een meisje uit Argentinië bij mij in de klas. Ze is hie voor een jaar. Ze moet gewoon de normale lessen volgen. Ze moet ook aanleren om wiskunde op andere manieren op te gaan schrijven. Dit heeft ze zelf gezegd. Het is zeker geen 1+1 meer, maar er is dus wel enigszins een andere schrijfswijze.