Dat mensen een levenspartner moeten hebben om gelukkig te worden is een fabeltje, Mee eens?

Kijk maar naar het aantal de echtscheiding en mislukte samenwoon gevallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk kan je ook gelukkig zijn zonder een partner. Maar dat telt vaak als het een vrijwillige keuze is. Aanpassen aan een ander heeft z'n voor en z'n nadelen. Dus het is maar waar je voor kiest.

Ik denk dat het hebben van een levenspartner om gelukkig te zijn verschilt per persoon. Ik ben heel blij met iemand om mij heen, maar ik ken ook mensen die heel gelukkig zijn alleen. Echtscheidingen of mislukt-samenwonen heeft daar niets mee te maken. Dat komt voort uit de partnerKEUZE, niet uit het wel of niet nodig hebben van iemand.

Nee je hebt geen levenspartner nodig om gelukkig te worden, je kunt dat zonder externe factoren heel goed ook, maar het maakt het wel een stuk makkelijkerder...

Ik ben het er mee eens. Ik ben nog steeds single en ik kan nu niet echt zeggen dat ik ongelukkig ben. Hooguit op oudejaarsavond als ik als enige single bij vrienden zit, dan is er toch rond 12 uur even dat vervelende gevoel, maar verder moet ik zeggen dat ik het prima gaat zonder.

Sommige mensen hebben een iPhone nodig om gelukkig te zijn. Anderen niet.

Ik zie het juist andersom, je moet eerst zelf gelukkig doelen in je leven hebben en jezelf hebben gevonden enzovoort. Daarna kan je een ander deel uit laten maken van je leven. Je hebt immers zelf je leven ingericht en hebt tijd, energie en liefde over om daar iemand anders mee gelukkig te maken. Ik merk zelf dat als je erg op zoek gaat naar een partner het juist erg lastig wordt om die te vinden. potentiele kandidaten vinden je dan hopeloos. Aan de andere kant, als je niet hopeloos elk weekend en de rest van de week op zoek gaat naar "de ware", dan wordt het een stuk makkelijker. Zoek je geluk in je werk, hobby's en bovenal de vrienden en familie om je heen. Als je dat eenmaal doet zal je zien dat je veel gelukkiger in het leven staat. Die levenslust straal je ook uit naar andere mensen en vaak komen dan heel leuke mensen op je pad zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen. Ik denk dat je dan ook eens tuk sneller een goede partner vindt.

Het is helemaal niet nodig om een levenspartner te hebben om gelukkig te zijn. En wel om de eenvoudige reden dat dat geluk vanuit jezelf moet komen en niet enkel door die ander gegeven wordt. Daar de mens een kuddedier, of een gezelschapsdier is is het misschien wel aangenamer om een levenspartner te hebben. In sommige situaties is het gewoon minder prettig iets alleen te moeten ondernemen inplaats van met z'n tweetjes, bv vakantie, naar een concert, kerstmis en nieuwjaar vieren. Maar het geluk moet je allereerst in jezelf vinden.

'T is geen voorwaarde voor iedereen, maar wel velen. Waarschijnlijk belangrijker om gelukkig te worden is 't hebben/krijgen van (gezonde) kinderen. Die kan je ook krijgen uit een verder mislukt huwelijk.

Ja.

Dat is inderdaad een waanbeeld. http://www.goeievraag.nl/vraag/gelukkig-alleen.23748

Het verschilt denk ik per individu, er zijn gezelschapsmensen die heel ongelukkig zijn als ze niemand om zich heen hebben en er zijn mensen die het heerlijk vinden om alleen te zijn. Voor beiden is iets te zeggen. Het hangt dus gewoon af van wat voor jou belangrijk is in het leven. We zijn gelukkig geen eenheidsworst, ieder mens is uniek, we zijn allemaal anders. Deze vraag is dus in het algemeen niet met 'ja' of 'nee' te beantwoorden. Wat voor jou belangrijk is kan voor mij bijzaak zijn en vice versa.

Het hangt af van je definitie van geluk. Er zijn mensen die heel gelukkig zijn alleen, er zijn er ook die hun leven lang op zoek zijn naar een (hun) levenspartner. Hoe je echter je leven invult zonder levenspartner, en wat je er verder zelf van maakt is je eigen keuze. Als jij jezelf wijsmaakt dat je ongelukkig bent zonder levenspartner straal je dat ook uit en als gevolg daarvan zul je hem niet vinden, want niemand is op zoek naar iemand met een negatieve uitstraling. Goed in je vel zitten, blij met jezelf zijn. Daar word je gelukkig van, en grote kans dat die levenspartner dan ook wel komt.

Inderdaad. Geluk zit in jezelf en alles wat daar bij komt is meegenomen.

Nagenoeg alle mensen worden gelukkig omdat ze nog iets te wensen hebben. Wens voor materiele zaken of immateriele zaken. Wat we willen hebben, en hoe we reageren als we dat krijgen, is per persoon verschillend. En dat geldt ook voor het hebben of krijgen van een levenspartner. Het moet dus niet voor iedereen, maar de meesten willen het wel.

jeetje wat een onzin!tuurlijk is het heerlijk als je een LEUKE partner hebt en mee kunt lachen en huilen en lekker bij elkaar in slaap kunt vallen,maar het moet wel een aanvulling op je leven zijn....ik ben alleenstaand,zeer goede baan en 2 leuke dochters.....en ben gelukkig!!!zal ook wel erg zijn dat je daar een partner voor nodig hebt...toch?