Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mensen zou China maximaal kunnen mobiliseren in tijd van oorlog?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel: dat land heeft,heb k gelezen,een bevolking van bijna 1,4 miljhard mensen!
Hoeveel zou dat land dan wel niet kunnen mobiliseren,als je alle kinderen,oude mensen,enz. dr afhaalt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee,bedankt Erwin89 ;-) tja,ik had t er vanavond met iemand over,k vroeg t me echt af,want met zo'n enorm grote bevolking moet je misschien wel dan rekening houden met 100 miljoen? 200 miljoen? of misschien 500 miljoen? Maar kzou t zelf niet weten,vandaar deze vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

China heeft 2.285.000 actieve militairen, 800.000 reservemilitairen en 3.969.000 paramilitairen.
Een totaal van ruim 7 miljoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee,Bliets.
Tis wel veel,maar toch wel eig. weining voor zo'n grote bevolking.
Ik zelf dacht aan misschien wel 400 of 500 miljoen onder de wapens? kweet niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o,btw: bedankt voor die link + je antwoord,hoor! plusje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij nader inzien niet geheel een goed antwoord op je vraag. Misschien is het kijken naar de beroepsbevolking van China een goede indicator. Dat zijn er zo'n 820 miljoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,en wanneer je dan zeg maar,2/3 de deel ervan zou mobiliseren,dan kom je wellicht aan een megaleger van zo'n
ruim 500 miljoen !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer maar eens zo'n enorm leger te bewapenen; dat is niet te betalen... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MufMuf: haha,ja enne....ál dat eten en drinken!!!
Hoeveel mensen kunnen ze de titel soldaat geven?
Hun hele bevolking: 1,3miljard.
Maar dat is natuurlijk niet realistisch. Er zitten kinderen tussen, zieken, bejaarden...
Dan houdt je alle gezonde volwassenen over. Dat zijn er dan wellicht zo'n 700miljoen schat ik.
Maarrr... het land moet toch enigszins draaiende gehouden worden. In de Wereldoorlogen werd dat gedaan door vrouwen. Als China het ouderwetse idee ook heeft dat het minder erg is als mannen worden doodgeschoten in een oorlog dan als dit vrouwen overkomt en ze er voor kiezen alle gezonde volwassen mannen op te roepen kom je tot een aantal van 350miljoen.
Maar zoiets is een logistieke nachtmerrie. Ga maar eens 350miljoen soldaten van een uitrusting, training, voedsel, vervoer etc etc etc voorzien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de vergelijking maakt met duitsland in 1939 dan kom je misschien tot een reëel beeld.

Duitsland had in 1939 een bevolking van 85,6 miljoen mensen. Zowel mannen als vrouwen. Het leger dat destijds op de been was bestond uit ongeveer 1,5 miljoen mensen. Omgerekend is dat 1,75 procent van de totale bevolking.

Als we bij china uitgaan van 1,3 miljard mensen en we maken dezelfde berekening zou je uitkomen op 22,75 miljoen mensen. Ik denk dat je dan redelijk in de buurt komt, omdat Duitsland in die tijd een zogenaamde Youth Bulge kende en in China de ration man vrouw ook uit balans is. Je zou dan wellicht iets hoger uitkomen maar dat zijn geen miljoenen.

Of het logistiek haalbaar is wat hiervoor al genoemd is denk ik wel. China is hard op weg om van hun ouderwetse leger een moderne krijgsmacht te bouwen. De infrastructuur is sterk verbeterd en in vergelijking met duitsland in 1939 vele malen beter. Mocht er ooit een conflict onstaan met China zal de eerste klap van China zo verschrikkelijk hard zijn dat er geen langdurige oorlog zal ontstaan en de bevoorrading niet erg lang hoeft te duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing